مشکلات اولویت‌دار کارگران و کارفرمایان احصا و مورد رسیدگی قرار گیرد

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: مشکلات اولویت دار کارگران و کارفرمایان احصا و برای حل هر کدام از آنها تلاش شود.

 آیت‌الله مصطفی محامی  در دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعضای تشکل‌های کارگری و جمعی از دستگاه‌های تابعه وزارت کار در سیستان و بلوچستان اظهار کرد کرد: جایگاه کار در منظومه معارف اسلامی ویژه است و آنچه از مضامین اسلام به دست می‌آید این است که اسلام بیکاری فردی که توانایی کار را دارد نمی‌پسندد و در سیره پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) مشاهده می‌کنیم که از یک طرف کارگران را مورد تکریم قرار داده و در مقابل از فرد بیکار پرهیز دارند.

️امام جمعه زاهدان افزود: روایتی وجود دارد که یک جوانی از جلوی پیامبر اکرم(ص) عبور کرد، جوان برازنده‌ای بود، و امام از این جوان خوششان آمد، صدایش کردند و از او سوال کردند کار تو چیست؟ گفت بیکارم؛ حضرت فرمودند: سَقَطَ مِن عَینی؛ این جوان از چشمم افتاد و این نشان از اهمیت کار در معارف اسلامی است و بیکاری را نمی‌پسندند.

وی بیان کرد: در دوران امام علی(ع) نیز همین گونه بود و در زمانی که مدیریت جامعه اسلامی فراهم نبود ایشان بیکار ننشسته و اقدام به کشاورزی و حفر چاه می کرد و پس از اینکه چاه به آب می‌رسید آن را برای مردم وقف می‌کردند.

️آیت‌الله محامی ادامه داد: نامگذاری یک روز تحت عنوان کار و کارگر تنها جهت تکریم این قشر زحمت‌کش است اما نکته مهم اینست که کاری برای این افراد صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: بنده در گذشته هم عنوان کرده‌ام که باید مهمترین مشکلات حوزه کارگران و کارفرمایان احصا شود و سپس‌ هر یک از مشکلات را اولویت بندی و برای حل اولویت‌ها تلاش کنیم و با این وجود در پایان سال می‌توانیم عملکرد خود را مورد ارزیابی قرار دهیم.

ا️مام جمعه زاهدان گفت: در حال حاضر درخواست ما از مدیران و مسوولان متولی کار مشخص کردن همین اولویت‌هاست.

وی بیان کرد: گام دوم این است که کارگران و کارفرمایان به تشریح وضعیت کاری خود و میزان پیشرفت‌ها یا پس‌رفت‌ها نسبت به سال‌های گذشته بپردازند.
️نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: در کنار این مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید چند اقدام شاخصی که جهت حل مشکلات جامعه کارگران و کارفرمایان صورت گرفته را نیز بیان کنند چرا که جزئی از خدمات نظام اسلامی است.

️وی افزود: جامعه کارگران و کارفرمایان نیز باید مطالبات خود را به طور مشخص فهرست کنند تا مورد پیگیری مسوولان قرار گیرد و نتیجه پیگیری‌ها را بیان کنند و این وظیفه ذاتی دستگاه تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

آ️یت الله محامی اظهار کرد: در حال حاضر استاندار نگاه مثبتی نسبت به حوزه‌های اقتصادی دارند و از طرفی با اهتمام رئیس جمهور نسبت به سیستان و بلوچستان فضا برای پیگیری مشکلات و مطالبات جامعه کارگران و کارفرمایان فراهم است و در صورت لزوم بنده هم آمادگی لازم جهت پیگیری مشکلات را دارم و البته باید امورات به صورت کارشناسی شده به بنده ارائه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار