جانسون به دلسردی مردم انگلیس از برنامه‌های دولت در مقابله با کرونا اذعان کرد

نخست وزیر انگلیس اذعان کرد که مردم این کشور از برنامه‌های دولت او برای مقابله با کرونا و کاهش محدودیت‌های اجتماعی دلسرد شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس امروز اذعان کرد که مردم این کشور از عملکرد دولت او برای کاهش محدودیت‌های کرونایی دلسرد شده‌اند. او همچنین گفت می‌پذیرد برنامه‌ای که برای این کار ارائه داده است بسیار پیچیده است.

جانسون در روزنامه «میل» انگلیس در این خصوص اعلام کرد: «درک می‌کنم که مردم در مورد برخی از قوانین جدید احساس دلسردی خواهند کرد.»

جانسون در ادامه اضافه کرد: «داریم تلاش می‌کنیم کاری را که هرگز در این کشور انجام نشده است، انجام دهیم، خارج کردن کشور از قرنطینه کامل، البته به شیوه‌ای که ایمن است و تلاش‌های سخت شما را از بین نمی‌برد.»

نخست وزیر انگلیس در ادامه اذعان کرد که برنامه او برای این کار بسیار پیچیده است و گفت: «متوجه شدم که کاری را که ما می‌خواهیم بسیار پیچیده‌تر از ماندن در خانه است، اما این یک مشکل پیچیده است و باید به مردم اعتماد کنیم.»

نظرسنجی که در روزنامه «آبزرور» انجام شد، نشان داد میزان نارضایتی مردم از رسیدگی دولت جانسون به بحران کرونا به طور روزافزونی در حال افزایش است. بیشتر انتقادات به این مسئله برمی‌گردد که مردم فکر می‌کنند پیام‌های دولت بسیار گیج‌کننده است و گاه برخی از پیام‌ها در تناقض همدیگر هستند. برای مثال مردم نمی‌توانند اقوام و دوستان خود را به خانه شان دعوت کنند، اما امکان بازدید املاک از خانه آن‌ها برای خرید و فروش وجود دارد. بنا بر نظرسنجی این روزنامه ۴۲ درصد از مردم انگلیس مخالف برنامه‌های دولت در این زمینه هستند.

از روز چهارشنبه دولت جانسون آغاز تدریجی فعالیت‌ها و کاهش محدودیت‌ها را در این کشور اعلام کرد. بر این اساس افرادی که نمی‌توانند از خانه به فعالیت شغلی خود بپردازند به محل کار خود بازمی‌گردند، اما از آن‌ها خواسته شده است از وسایل نقلیه عمومی استفاده نکنند. این دستورالعمل‌ها تنها در داخل انگلیس اجرا می‌شود ودر اسکاتلند و ولز و ایرلند شمالی که دولت‌های نیمه خودمختار دارند هنوز محدودیت‌ها برداشته نشده است.

انگلیس با بیش از ۲۴۰ هزار مبتلا در میان سایر کشور‌های جهان که به ویروس کرونا آلوده شده‌اند در رده چهارم قرار دارد و از نظر تعداد قربانی با بیش از ۳۴ هزار قربانی پس از آمریکا در جایگاه دوم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار