نیویورک تایمز بررسی کرد؛

ترامپ بیش از ۶۰۰ بار به تمجید از اقدامات دروغین خود در مقابله با کرونا پرداخت

روزنامه نیویورک تایمز به بررسی ۲۶۰ هزار کلمه‌ای که رئیس‌جمهور آمریکا در طول همه‌گیری ویروس کرونا بیان کرده است، پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سه خبرنگار روزنامه نیویورک تایمز در تحلیلی به بررسی بیش از ۲۶۰ هزار کلمه‌ای که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از ابتدای اعلام همه گیری ویروس کووید-۱۹، از ۹ مارس تا امروز، درباره این بیماری بیان کرده، پرداختند.

خبرنگاران روزنامه نیویورک تایمز در این بررسی به یک الگوی قابل توجه و تکراری رسیدند که در صحبت‌های ترامپ همیشه مشهود است.

در تحلیل نیویورک تایمز آمده است: پرتکرارترین کلمات ترامپ در جلسات توجیهی او به تعریف و تمجید از خود مربوط می‌شد. ترامپ در بیش از ۶۰۰ مورد به تمجید از اقداماتی پرداخت که چیزی جز اغراق یا سخن کذب نبوده است. او در بیش از ۳۶۰ مورد به تعریف از اقدامات اعضای دولتش پرداخت. در بیش از ۱۱۰ مورد مسئولان فدرال و ایالتی را به دلیل عدم کفایت در مواجهه با همه گیری ویروس کرونا مورد سرزنش قرار داد.

خبرنگاران نیویورک تایمز در این تحلیل تاکید کردند او تنها در حدود ۱۶۰ مورد تلاش کرد تا با مردم در بحبوحه این همه‌گیری همدلی کند و یا خواستار وحدت ملی شد. این تنها یک چهارم تعداد دفعاتی است که او از خود یا یکی از اعضای دولت خود در مواجهه با ویروس کرونا تعریف و تمجید کرده است.

همچنین او در این مدت ۱۰ بار به دلایل مختلف نام باراک اوباما، سلف خود را برده است. در ۳۰ مورد از دولت‌های پیش از خود صحبت به میان آورده و اغلب موارد آن‌ها را متهم کرده که شرایط ناگواری را برای دولت او به جا گذاشته‌اند. در ۴۰۰ مورد او از فرمانداران ایالتی به صورت فردی یا گروهی نام برده، تا آن‌ها و عملکردشان را مورد انتقاد قرار دهد.

ترامپ همچنین بار‌ها به نادرستی مدعی شد که واکنش او در مقابله با شیوع ویروس کرونا در آمریکا فوری و جامع بوده این در حالیست که دست کم گرفتن شیوع کرونا از سوی ترامپ، به مرگ بیش از ۵۵ هزار آمریکایی در این مدت انجامید.

او همچنین بار‌ها انگشت اتهام را به سوی فرمانداران ایالتی نشانه رفت. چین و سازمان جهانی بهداشت هم در این میان از انتقادات ترامپ بی نصیب نبودند و او از آن‌ها برای توجیه ناکارآمدی خود در طول این همه گیری بهره برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار