مقام آمریکایی: اگر بایدن رئیس‌جمهور شود مرز‌های جنوبی کشورمان را از دست می‌دهیم

یک مقام دولتی پیشین آمریکا درباره تبعات رئیس‌جمهور شدن «جو بایدن» بر افزایش مهاجرت غیرقانونی به این کشور هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس سابق اداره گمرک و مهاجرت آمریکا هشدار داد پیروزی احتمالی جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق این کشور در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، منجر به نتیجه‌ای فلج‌کننده برای مرز‌های جنوبی آمریکا با مکزیک منجر شود.

«تام هومن» که در فاصله ژانویه ۲۰۱۷ تا ژوئن ۲۰۱۸ در اداره گمرک و مهاجرت آمریکا مشغول به کار بود، در مصاحبه‌ای با دیلی کالر گفت اگر بایدن رئیس جمهور آمریکا شود، بسیاری از وعده‌های انتخاباتی او شکل واقعیت به خود گرفته و مرز‌های جنوبی بار دیگر شاهد هرج و مرج خواهد بود و قاچاق مواد مخدر، تجاوز و مرگ در میان مهاجران رو به افزایش خواهد گذاشت.

این مقام دولتی سابق آمریکا گفت در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ میزان مهاجرت غیرقانونی به این کشور ۸۰ درصد کاهش یافته است.

سیاست نژاد پرستانه «تحمل صفر» دولت ترامپ خواستار پیگرد قانونی تمامی مهاجران بزرگسالی است که پس از تلاش برای ورود غیرقانونی به آمریکا بازداشت شدند. براساس این سیاست هر کودکی که همراه والدین خود از مرز‌های آمریکا عبور کند، از خانواده خود جدا شده و با عنوان «بدون همراه» از سوی وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا در مراکزی گاهی صد‌ها مایل دورتر از والدین خود نگه داشته می‌شود.

دونالد ترامپ به دلیل به کار بردن سیاست «تحمل صفر» و جدا کردن هزاران کودک از خانواده هایشان در مرز‌های جنوبی کشور بار‌ها مورد انتقاد قرار گرفته است. در پی گسترش اعتراض‌ها به این سیاست، ترامپ دستور توقف این رویه را صادر کرد و گفت که از این پس مهاجران به همراه کودکانشان بازداشت می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار