آمریکا در کُمای کرونا؛

هیل: با توجه به شرایط موجود ترامپ رأی نمی‌آورد

پایگاه اینترنتی هیل با توجه به رفتارهای غلط دونالد ترامپ و نتایج نظرسنجی‌های اخیر در این کشور، شانس وی برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی را کم دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی آمریکایی هیل روز دوشنبه در گزارشی نوشت: درحالیکه بیش از ۲۶ میلیون آمریکایی بیکارند و مشاغلی که در طول ده سال بوجود آمده‌اند به سبب همه‌گیری ویروس کرونا از بین رفته‌اند، ترامپ پیوسته از نشان دادن قدرت مدیریت موثر که مردم در زمان این بحران ملی تاریخی به شدت به آن نیاز دارند، ناتوان است.

در این گزارش آمده است که ترامپ در این باره که چه کسی دارای اختیار برای بازگشایی ایالت‌هاست سردرگمی و هرج و مرج زیادی بوجود آورد؛ وی ابتدا ادعا کرد اختیارات کامل دارد و بعد با عقب‌نشینی از اظهاراتش گفت در حقیقت بازگشایی ایالت‌ها در حیطه اختیارات فرمانداران هر ایالت قرار دارد.

هیل نوشت، ترامپ همچنین درباره تاثیر برخی دارو‌ها در درمان ویروس کرونا اطلاعاتی نادرست اعلام کرد وی حتی گفت تزریق مواد ضد عفونی کننده شاید راهی موثر برای مقابله با ویروس کرونا باشد.

این گزارش می‌افزاید ترامپ به عنوان فردی که واکنش فدرال به شیوع ویروس کرونا را به عهده دارد توجه‌ها را به خود جلب کرده است و تلاش دارد خودش را «رئیس‌جمهور زمان جنگ» معرفی کند؛ در عین حال رفتار اشتباه و حتی برخورد غیرمنسجم با همه‌گیری ویروس کرونا بر تعداد طرفداران وی در ایالت‌های مهم چرخشی که برای ابقای وی اهمیت زیادی دارند تاثیر منفی گذاشته است. ایالت‌های چرخشی ایالت‌هایی هستند که در آن‌ها هیچ کدام از دو حزب اصلی و نامزدهایشان از پشتیبانی قاطع برخوردار نیستند.

نتایج دو نظرسنجی سراسری نشان می‌دهد در میشیگان ایالتی که ترامپ سال ۲۰۱۶ در آنجا پیروز شد و شیوع ویروس کرونا موجب جان سپردن افراد زیادی شده، ترامپ هشت امتیاز از جو بایدن رقیب دموکرات خود عقب است.

بر اساس نظرسنجی هفته گذشته شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، بایدن همچنین با به دست آوردن ۴۹ درصد حمایت مردمی از ترامپ که ۴۱ درصد حمایت‌ها را در اختیار دارد، پیشتاز است.

نظرسنجی این ماه موسسه ایپسوس هم نشان داد بایدن ۴۶ درصد حمایت‌های مردمی دربرابر حمایت ۳۸ درصدی از ترامپ را در اختیار دارد.

نظرسنجی ایپسوس نشان می‌دهد در ویسکانسین، ایالت مهم دیگری که ترامپ سال ۲۰۱۶ با اختلاف کمی در آنجا پیروز شد بایدن ۴۳ درصد آراء و ترامپ ۴۰ درصد آرا را در اختیار دارد.

با وجود آنکه چندین شهر و ایالت آمریکا در حال آماده شدن برای خروج از طرح محدودیت‌های کرونایی هستند آمار مبتلایان به این ویروس در این کشور به مرز یک میلیون نفر نزدیک شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار