تصویب طرح واکنش به شیوع کرونا در مجلس نمایندگان آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا با ۳۶۳ رای موافق، طرح کمک مرتبط با شیوع ویروس کرونا در این کشور را تصویب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز نوشت: مجلس نمایندگان آمریکا بامداد شنبه طرح کمک مرتبط با ویروس کرونا را تصویب کرد که آزمایش پزشکی رایگان و امکان پرداخت حقوق برای افرادی که به دلیل بیماری به مرخصی استعلاجی می‌روند، میسر می‌کند.

مجلس نمایندگان تحت کنترل دموکرات‌های آمریکا با ۳۶۳ رای موافق برابر ۴۰ رای مخالف، این طرح چند میلیارد دلاری را تصویب کرد که در واقع برنامه‌های شبکه ایمنی کشور را برای کمک به کسانی که احتمال می‌رود در هفته‌های آینده نتوانند بر سر کار خود حاضر شوند، گسترش می‌بخشد.

کارشناسان اقتصادی می‌گویند، شیوع این ویروس که ۱۳۸ هزار نفر را در سراسر جهان آلوده کرده و بیش از پنج هزار کشته بر جا گذاشته است، می‌تواند اقتصاد آمریکا را به ورطه رکود برساند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، نیز از این طرح حمایت و از احتمال تصویب آن در سنای تحت کنترل جمهوری‌خواهان در هفته آینده خبر داد.

این طرح ۱۱۰ صفحه‌ای در واقع ماحصل مذاکرات جدی بین نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، و استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری این کشور، و نظرات شخصی ترامپ درباره این موضوع است.

پلوسی همچنین گفت مجلس نمایندگان هفته آینده بررسی دور بعدی قانون کمک به صنایع به شدت آسیب دیده و اقتصاد این کشور را آغاز می‌کند.

کوین مک کارتی، رهبر جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا، نیز اعلام کرد پیشنهاد ترامپ برای کاهش مالیات دستمزد‌ها در این مذاکرات مطرح خواهد شد.

دو طرف در تلاش هستند پس از تصویب طرح هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری هفته گذشته برای تامین بودجه تحقیقات درباره تولید واکسن و دیگر اقدامات برای مقابله با این بیماری، به زمینه مشترکی دست یابند.

دونالد ترامپ روز جمعه ضمن اعلام وضع اضطراری، ۵۰ میلیارد دلار به منظور اتخاذ اقدامات لازم برای مقابله با این بحران اختصاص داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار