نماینده کنگره: کمپین فشار حداکثری ترامپ مانع رسیدن دارو به ایران در زمان شیوع کروناست

نماینده دموکرات آمریکا سیاست فشار حداکثری کشورش را مانع رسیدن کمک‌های دارویی و پزشکی به ایران برای مقابله با کرونا دانست.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، باربارا لی، نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا و فعال ضد جنگ در پیامی توئیتری کمپین فشار حداکثری دونالد ترامپ را مانعی در سر راه رسیدن دارو و تجهیزات درمانی به ایران در بحبوحه شیوع ویروس کرونا دانست.

باربارا لی در این پیام نوشت: کمپین فشار حداکثری ترامپ علیه ایران مانع دسترسی مردم (این کشور) به دارو و تجهیزات درمانی در زمان همه‌گیری جهانی کرونا شده است. این دولت (واشنگتن) مدام مدعی است که «در کنار مردم ایران ایستاده است»، اما این اقدام چیز دیگری را نشان می‌دهد.

در حالی که آمریکا با تحریم‌های خصمانه خود مانع از صادرات اقلام دارویی و پزشکی به ایران می‌شود، پیشتر یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد که واشنگتن برای مقابله با ویروس کرونا به ایران و کره شمالی کمک خواهد کرد.

به نوشته نشریه تایم، رابرت دسترو، معاون بخش دموکراسی و حقوق بشر وزارت امور خارجه آمریکا، در جمع خبرنگاران مدعی پیشنهاد کشورش برای کمک به ایران و کره شمالی برای مقابله با گسترش ویروس کرونا شد. این ادعا در حالی مطرح شد که آمریکا با تحریم‌های اقتصادی اش علیه ایران مانع از صادرات اقلام پزشکی و دارویی به ایران می‌شود، اما ادعا می‌کند که این کالا‌ها شامل تحریم‌هایش نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
یا همه با هم از دست کرونا نجات پیدا میکنیم یا همه با هم نابود میشیم
آخرین اخبار