تدابیر سازمان سیا برای جلوگیری از ابتلای کارمندانش به کرونا

گزارش‌ها درباره احتمال ابتلای یک کارمند سازمان جاسوسی آمریکا به ویروس کرونا موجب شد این سازمان تدابیری برای جلوگیری از ابتلای کارمندانش به این بیماری بیندیشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، مقامات اطلاعاتی آمریکا روز پنج‌شنبه در گفتگو با سی‌ان‌ان اعلام کردند، یکی از کارکنان سازمان سیا در منطقه واشنگتن دی سی مشکوک به آلودگی ویروس کروناست.

سی‌ان‌ان اعلام کرد بنا بر گزارش‌ها، این فرد در منطقه واشنگتن دی‌سی فعالیت داشته است. این فرد در جریان سفر‌های کاری خود با هیچ فرد آلوده به ویروس کرونا تماس نداشته است.

سازمان سیا با ارسال نامه‌ای الکترونیکی به کارکنان خود اعلام کرد انجام هرگونه سفر‌های داخلی غیرضروری باید به تعویق افتد.

تیم بارت، سخنگوی سازمان سیا، در گفتگو با سی‌ان‌ان اعلام کرد: «اولویت نخست سیا، حفظ ایمنی کارکنانش است و ما همچنان به اتخاذ تدابیر منطبق با دستورالعمل‌های مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها و ماموریتمان برای حفظ سلامت و تندرستی نیروی کار خود در جهان ادامه می‌دهیم.»

سازمان سیا هنوز به درخواست‌های نشریه هیل برای اظهار نظر در این خصوص پاسخ نداده است.

این مورد مشکوک به آلودگی ویروس کرونا در واقع نخستین فرد مشکوک به ابتلا در دولت فدرال آمریکا نیست.  برخی قانونگذاران از جمله سناتور لیندسی گراهام و تد کروز نیز به دنبال تماس با فردی که بعدا آزمایش کرونای وی مثبت اعلام شد؛ خود را قرنطینه کردند.

مرکز علوم و مهندسی سیستم دانشگاه جان هاپکینز آمریکا اعلام کرد ۴۰ مورد آلودگی به ویروس کرونا در منطقه کلمبیا، ویرجینیا و مریلند تایید شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار