عملیات ضدتروریستی نیرو‌های امنیتی هند در ایالت‌های جنوبی

آژانس اطلاعات ملی هند در آستانه سفر رئیس‌جمهور آمریکا به این کشور، عملیات شناسایی شبکه تروریستی داعش در ایالت‌های جنوبی را آغاز کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آژانس اطلاعات ملی هند در عملیات گسترده‌ای، به ۲۰ منطقه در جنوب این کشور که با شبکه گروه تروریستی داعش در ارتباط بودند حمله و شماری از عناصر این گروه تروریستی را بازداشت کرد.

بر اساس گزارش این آژانس، نیرو‌های امنیتی در حال حاضر، بررسی و جستجو در برخی از نواحی جنوبی هند همچون ایالت‌های تامیل نادو و کارناتاکا را که گفته می‌شود شبکه تروریستی داعش در آن فعالیت دارند، آغاز کرده اند.

عملیات شناسایی شبکه‌های تروریستی در جنوب هند پس از آن آغاز شد که دیروز یکشنبه پلیس یک گلوله تولید شده در کارخانه «اوردنانس» پاکستان را در ایالت کرالای جنوبی کشف کرد که موجب تشدید نگرانی مقامات هندی در خصوص فعالیت داعش در این منطقه شد.

در حالی که وزارت امور کشور هند سالهاست حضور داعش در این کشور را انکار می‌کند، آژانس اطلاعات ملی هند اعتراف کرده که دست کم ۱۲۷ نفر را در ارتباط با این گروه تروریستی در اکتبر ۲۰۱۹ دستگیر کرده است.

نیرو‌های امنیتی هند در حالی چنین عملیاتی را آغاز کرده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و همسرش در سفری دو روزه ساعاتی دیگر وارد هند می‌شوند.

گفته می‌شود او قرار است در این سفر از شهر‌های احمد آباد، دهلی نو و تاج محل در آگرا دیدار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار