صدها نفر در کشمیر بر اثر سقوط بهمن جان باختند

در اثر اصابت بهمن و لغزش جاده‌ای این هفته افراد زیادی در کشمیر پاکستان جان خود را از دست دادند.

صدها نفر در کشمیر بر اثر سقوط بهمن جان باختندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای‌بی‌سی، در اثر اصابت بهمن و لغزش جاده ای، این هفته افراد زیادی  در کشمیرِ پاکستان جان خود را از دست دادند.  

سازمان مدیریت بحران پاکستان امروز (چهارشنبه) آمار کشته شدگان را ۷۶ نفر تخمین زده بود. اما این آمار با ۲۱ جسد دیگری که گروه امداد و نجات این کشور یافته، بسیار بیشتر خواهد بود.

پیش بینی می‌شود صد‌ها نفر دیگر در مناطق متروکه زیر برف مانده باشند. تیم امداد ونجات این کشور در صدد است هرچه زودتر به این مناطق دست یابد، اما به دلیل بسته بودن جاده‌ها از هلیکوپتر برای نجات این افراد کمک می‌گیرند.

به گزارش‌ای بی سی نیوز، بیشترین میزان خسارت در ناحیه «نییلم» کشمیر مشاهده شده است. احمدرضا قدری، وزیر مدیریت بحران منطقه کشمیر گزارش داده از این منطقه تا کنون ۲۱ جسد بیرون کشیده شده است. او همچنین گفته از یکشنبه در کشمیر پاکستان ۷۶ نفر بر اثر حوادث آب و هوایی جان خود را از دست داده اند. این آمار در جنوب غرب بلوچستان و شرق پنجاب به ۴۵ نفر رسیده است.

همچنین نخست وزیر پاکستان، عمران خان، امروز (چهارشنبه) برای بازدید از این مناطق به کشمیر سفر کرده و از بیمارستان نظامی مظفرآباد بازدید کرد. تعداد زیادی از افراد به ویژه زنان و کودکان آسیب دیده در منطقه نییلم، در این بیمارستان درمان شده اند.

مقامات پاکستان گزارش داده اند تاکنون بیشتر از ۱۶۰ نفر در پاکستان و افغانستان در اثر سرمای زمستان جان باخته اند. در افغانستان نیز آمار جان باختگان باران، برف و سیل، ۳۹ نفر اعلام شده که البته در حال حاضر وضعیت آنجا به حالت عادی بازگشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار