۵۴ نفر در افغانستان و پاکستان بر اثر سرمای شدید جان باختند

بارش شدید برف و باران و سرد شدن بی‌سابقه هوا در افغانستان و پاکستان تاکنون جان ۵۴ نفر را گرفته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتد پرس، مقامات امروز اعلام کردند زمستان سخت، بارش شدید برف و باران و جاری شدن سیل در مناطقی از پاکستان و افغانستان سبب شده تاکنون ۵۴ نفر جان خود را از دست بدهند.

مقامات در تلاش هستند تا راه‌ها را پاکسازی و بازگشایی کنند و مردم را به مناطق امن‌تر منتقل سازند. در پاکستان گزارش شده ۳۰ نفر جان باخته‌اند و بیشتر خسارت‌ها مربوط به استان بلوچستان جنوب غربی است.

عمران زارکن، رئیس مدیریت بحران این استان، در این خصوص گفت در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ نفر در این استان جان باختند و بیشتر آن‌ها به دنبال ریزش سقف خانه بر اثر سنگینی برف بوده است. به گفته این مقام پاکستان، بارش سنگین برف سبب بسته شدن بسیاری از بزرگراه‌ها شده و در برخی از بخش‌ها ارتفاع برف به شش اینچ هم رسیده است.

در شرق ایالت پنجاب نیز ۱۱ نفر بر اثر بارش شدید باران جان باختند و در بخش پاکستانی ایالت کشمیر نیز آمار تلفات به پنج نفر رسید. ایالت کشمیر در چند روز اخیر شاهد بارش بی‌سابقه برف بوده، بطوریکه برق در برخی مناطق قطع شده است.

وزارت مدیرت بحران افغانستان هم اعلام کرده تاکنون ۲۴ نفر در این کشور بر اثر سرما جان باخته‌اند. بنا بر اعلام این وزارتخانه، طغیان رود‌ها و جاری شدن سیلاب در استان‌های جنوبی، غربی و شمالی افغانستان سبب تخریب ۱۳۱ منزل مسکونی شده و بیشتر بزرگراه‌ها در این کشور به دلیل بارش سنگین برف و ترس از ریزش بهمن مسدود است. دمای هوا در کابل، پایتخت افغانستان، به منفی ۱۵ درجه سانتیگراد رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار