روسیه در حال ساخت یک جنگنده جدید عمود پرواز است

معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد کشورش در حال ساخت یک جنگنده جدید عمود پرواز (VTOL) با قابلیت فرود و برخاست عمودی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، یوری بوریسوف، معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد روسیه به دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور در حال ساخت یک جنگنده جدید عمود پرواز (VTOL) با قابلیت فرود و برخاست عمودی است تا در ناو‌های هواپیمابر مورد استفاده قرار گیرد.

بوریسوف در نمایشگاه بین المللی فناوری نظامی «آرمی-۲۰۱۸» گفت: «در آینده همه ناو‌های هواپیمابر به جنگنده‌های جدید نیاز خواهند داشت و فناوری‌های مختلف مورد استفاده قرار خواهند گرفت تا امکان برخاست و فرود کوتاهتر و حتی عمودی را برای هواپیما‌ها فراهم سازد.»

وزارت دفاع روسیه امسال کار روی این پروژه را آغاز کرده است و بین هفت تا ده سال زمان می‌برد تا این جنگنده به طور انبوه تولید شود.

این یک هواپیمای جدید خواهد بود و نه نسخه‌ای نوسازی شده از جنگنده‌های عمود پرواز قبلی.

اتحاد جماهیر شوروی سابق بین سال‌های ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۰ جنگنده‌های عمود پرواز مدل یاک-۱۴۱ را برای چهار ناو هواپیمابر خود ساخت. دو ناو از این چهار ناو هواپیمابر به هتل شناور تبدیل شدند، یکی تخریب شد و چهارمین مورد نیز مرمت و به نیروی دریایی هند فروخته شد.

تولید جنگنده یاک-۱۴۱ در سال‌های دو هزار متوقف شد، زیرا تنها ناو هواپیمابر روسیه موسوم به «آدمیرال کوزنتسف» که در حال حاضر در دست تعمیر است، برای هواپیما‌های سنتی طراحی شده است.

روسیه همچنین از طرح‌هایی برای ساخت یک ناو هواپیمابر جدید خبر داده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، قدرت نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار