روزنامه صهیونیستی:

استقرار هواپیمای «یاک-۱۳۰» در ایران تحولی بزرگ است

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نوشت: استقرار هواپیمای «یاک-۱۳۰» در ایران تحولی بزرگ و نشانگر افزایش ظرفیت نظامی این کشور است.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نوشت، استقرار هواپیمای «یاک-۱۳۰» در ایران تحولی بزرگ و نشانگر افزایش ظرفیت نظامی این کشور است و خلبانان ایرانی را برای پرواز با هواپیما‌های پیشرفته آماده می‌کند.

همزمان با اعلام تجهیز نیروی هوایی ایران به شماری از هواپیمای آموزشی پیشرفته «یاک-۱۳۰» یک روزنامه صهیونیستی روز شنبه نوشت، یاک-۱۳۰ برای آماده سازی خلبانان ایرانی برای پرواز با هواپیما‌های پیشرفته مانند جنگنده‌های نسل چهارم طراحی شده است.

چند فروند هواپیمای آموزشی یاک-۱۳۰ در راستای ارتقای توان آموزشی و رزمی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران وارد کشور و به پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان ملحق شدند. الحاق هواپیما‌های یاک -۱۳۰ به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای قرارداد‌های تسلیحاتی با روسیه است.

روزنامه «جروزالم پست» در مطلبی به قلم «سث جی فرانتسمن» نوشت که این هواپیما در روسیه توسعه یافته و به عنوان جت آموزشی برای هواپیما‌های جنگی استفاده می‌شود. این جنگنده می‌تواند به خلبانان در یادگیری پرواز با «سوخو-۳۵» یا «سوخو-۵۷» کمک کند. این به معنای ارتقای قابل توجه برای نیروی هوایی ایران است که عمدتا از هواپیما‌های قدیمی‌تر تشکیل شده است.

بر اساس این گزارش، یاک-۱۳۰ راداری با توانایی شناسایی اهداف متعدد به طور همزمان و رهگیری در برد ۶۰ کیلومتری دارد و در زمینه ناوبری، این هواپیما به سامانه «گلوناس» مجهز است. یاک در الجزایر، ویتنام، بنگلادش، بلاروس، میانمار و سوریه مورد استفاده قرار گرفته یا سفارش داده شده است.

جروزالم پست در خاتمه مدعی شد: حضور یاک در ایران تحول بزرگی در منطقه و نشانگر این است که ایران در آستانه افزایش تهدیدات و ظرفیت نظامی خود است. ایران می‌خواهد صادرات و واردات نظامی خود را در ماه اکتبر همزمان با پایان برخی تحریم‌ها افزایش دهد.

برچسب ها: ارتش ایران ، جنگنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۱۲ شهريور ۱۴۰۲
هر قراضه ای به ما میدن اینا همچین شلوغش میکنن که هر کی ندونه فکر میکنه اف ۲۲ بهمون دادن
آخرین اخبار