کنترل بیماری تب کریمه کنگو در شادگان

رئیس اداره دامپزشکی شادگان از کنترل بیماری تب کریمه کنگو در این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون هیچ موردی از این بیماری در شادگان مشاهده نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  رضا حفیظی، رئیس اداره دامپزشکی شادگان بیان داشت: بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو با شروع فصل گرما و آغاز فعالیت و تکثیر کنه هیالوما شیوع پیدا می‌کند.

وی افزود: شهروندانی که بدون رعایت پوشش‌های بهداشتی اقدام به کشتار غیرمجاز دام در خارج از کشتارگاه می کنند بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به این بیماری هستند و توجه ویژه‌ای نسبت به رعایت اصول بهداشتی داشته باشند.

حفیظی عنوان کرد: رعایت اصول بهداشتی در نگهداری و کشتار دام و همچنین طبخ گوشت دام باعث جلوگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو خواهد شد لذا ضروری است .

رئیس اداره دامپزشکی شادگان گفت: بیماری در حال حاضر تحت کنترل است، مردم نگران نباشند فقط کافیست مراقبت های اولیه انجام شود و از مراکز مناسب خرید کنند و شرایط نگهداری گوشت و فرآورده‌های دامی نیز به درستی انجام شود و بیماری هیچگونه علائم بالینی در جمعیت دامی نداشته و زمانی که در جامعه انسانی بروز می‌ کند از طریق انجام آزمایش های سرولوژی قابل تشخیص است چراکه این بیماری مهلک را از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام می باشد.

انتهای پیام/م

 

موردی از بیماری تب کریمه در شادگان مشاهده نشده است

برچسب ها: دامپزشکی ، کشتار دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار