مانوئل سانتوس: پیمان صلح کلمبیا به بازسازی کشور کمک می کند

رئیس جمهور کلمبیا و رهبر شورشیان فارک امروز یک پیمان صلح تاریخی امضا می کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، "خوان مانوئل سانتوس،" رئیس جمهور کلمبیا در مصاحبه با شبکه بی بی سی اعلام کرد امضای پیمان صلح با گروه شورشیان فارک، می تواند به تقویت رشد اقتصادی کمک کند و در بازسازی بافت های اجتماعی این کشور مؤثر باشد.

رئیس جمهور کلمبیا همچنین گفت: جنگ همیشه از صلح پرهزینه تر بوده است. اما جامعه کلمبیا به زمان زیادی احتیاج دارد که زخم های این مناقشه بیش از 5 دهه ای را التیام بخشد.

خوان مانوئل سانتوس و "تیمولئون جیمنز،" رهبر شورشیان فارک قرار است اواخر روز دوشنبه (امروز) یک توافق صلح تاریخی امضا کنند تا به طولانی ترین جنگ آمریکای لاتین پایان دهند. بر اساس این توافق، گروه فارک به عنوان یک حزب سیاسی شناخته می شود.

سانتوس همچنین گفت: این مناقشه اثرات عمیقی بر جامعه کلمبیا گذاشته است. ما حتی حس محبت خود را هم از دست داده ایم. کشوری که 50 سال جنگ را تحمل کرده، همه ارزش های خود را از دست داده است. من اطمینان دارم بیشتر مردم کلمبیا با این پیمان موافق هستند. نظرسنجی های اخیر نشان داده است حدود 65 تا 70 درصد از مردم با اجرای یک پیمان صلح در این کشور موافق هستند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اگر پیمان صلح کلمبیا در رأی گیری عمومی رد شود، جنگ دوباره آغاز خواهد شد.

پیمان صلح کلمبیا محصول چهار سال مذاکره فشرده است و با میانجیگری دولت کوبا انجام گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار