دولت کلمبیا و شورشیان فارک برای دومین بار قرارداد صلح امضا می‌کنند

دولت کلمبیا قرار است برای پایان دادن به درگیری‌های 50 ساله در این کشور، بار دیگر یک قرارداد صلح با شورشیان فارک امضا کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، دولت کلمبیا اعلام کرد روز پنجشنبه (فردا) یک قرارداد صلح با گروه شورشیان فارک امضا خواهد کرد. این درحالیست که قرارداد پیشین دولت کلمبیا و شورشیان فارک در همه پرسی ماه گذشته رد شد.

قرارداد صلح جدید این بار به جای همه پرسی، باید به تصویب کنگره برسد. گروه های مخالفِ این قرارداد اعلام کردند شورشیان فارک هنوز بخاطر نقض حقوق بشر به قدر کافی مجازات نشده اند.

هدف از انعقاد این قرارداد، پایان دادن به درگیری های مسلحانه ای است که بیش از 50 سال به طول انجامیده و بیش از 260 هزار کشته بر جای گذاشته است.

"خوان مانوئل سانتوس"، رئیس جمهور کلمبیا در یک مصاحبه تلویزیونی خطاب به مردم این کشور گفت: "این فرصت منحصر به فرد نصیبمان شده است که به این فصل دردناک از تاریخ کشورمان پایان دهیم. فصلی که به مدت نیم قرن میلیونها نفر از مردم کلمبیا را داغدار کرده است."

نسخه اصلی این توافقنامه دو ماه پیش امضا شد؛ اما 2 اکتبر (11 مهر) در یک همه پرسی رد شد. 

مخالفان این توافقنامه به رهبری "الوارو اوریبه"، سیاستمدار اهل کلمبیا اعلام کردند این توافق منافع زیادی برای شورشیان دارد.

شورشیان فارک و دولت کلمبیا بسیار تلاش کردند تا بیش از 50 تغییر در نسخه اصلی این توافقنامه ایجاد کنند که مورد قبول محافظه کاران مخالف شورشیان فارک هم باشد.

رئیس جمهور کلمبیا همچنین اعلام کرد: "این توافق جدید نیز همه را راضی نگه نمی دارد؛ اما همان مواردی در آن ذکر شده است که در قراردادهای صلح استفاده می شود. همیشه افراد مخالف وجود دارند و این افراد قابل احترام هستند."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار