واکنش کلینتون به گزارش جمهوری‌خواهان درباره حمله تروریستی در بنغازی

نامزد انتخاباتی حزب دموکرات گزارش مجلس نمایندگان آمریکا درباره حادثه تروریستی بنغازی را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس نیوز، هیلاری کلینتون – نامزد انتخاباتی حزب دموکرات – روز گذشته مدعی شد گزارش نهایی مجلس نمایندگان آمریکا درباره حمله تروریستی مرگبار 11 سپتامبر 2012 در بنغازی علیرغم میل باطنی جمهوری‌خواهان، شخص وی را در این حادثه مقصر نشناخته است.

این گزارش که صبح روز سه‌شنبه منتشر شد، دولت باراک اوباما – رئیس جمهور آمریکا – را به دلیل تعلل بیش از حد در پیگیری وضع قربانیان حمله تروریستی سال 2012 به کنسولگری آمریکا در بنغازی و پاسخ‌دهی مناسب به این حادثه مورد انتقاد قرار داده است.

در این گزارش آمده است، علیرغم دستور اوباما و لئون پانه‌تا وزیر وقت دفاع آمریکا، به دلیل بروکراسی بیش از حد در کاخ سفید، ارتش آمریکا 13 ساعت پس از این حمله برای پاسخ‌دهی به آن وارد عمل شده‌ و تا 8 ساعت پس از حمله نیز هیچ کمک نظامی به بنغازی فرستاده نشده است. 

این گزارش همچنین ضعف اطلاعاتی آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در پیشگیری از این حادثه را نیز مورد انتقاد قرار داده است.

با این وجود، کلینتون که در زمان وقوع این حمله تروریستی تصدی وزارت امور خارجه آمریکا را برعهده داشت، قصوری را در این زمینه متوجه خود نمی‌داند و معتقد است گزارش 800 صفحه‌ای اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا تنها یک بازی سیاسی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر است.

وی در این باره گفت: پس از صرف 2 سال زمان و 7 میلیون دلار هزینه از جیب مالیات‌دهندگان آمریکایی، کمیته حقیقت‌یاب حادثه بنغازی مدرکی را برای متهم کردن من به قصور در این زمینه نیافته است. 

کلینتون همچنین از سوی جمهوری‌خواهان متهم است که پس از وقوع این حادثه تروریستی برای فریب افکار عمومی آمریکا و سرپوش گذاشتن بر قصور خود و دولت اوباما در پیش‌بینی و جلوگیری از این حادثه، انتشار یک ویدئوی ضداسلامی در شبکه یوتیوب را دلیل حمله ناگهانی به کنسولگری آمریکا اعلام کرده است.

جاش ارنست – سخنگوی کاخ سفید - نیز هدف از تحقیق جمهوری‌خواهان درباره این حادثه و انتشار گزارش مربوطه را بهره‌برداری انتخاباتی از این حادثه و کاهش آرای انتخاباتی کلینتون اعلام کرد. 

با این حال، اعضای جمهوری‌خواه کنگره پس از انتشار این گزارش وجود هرگونه انگیزه سیاسی در تهیه آن را تکذیب کردند. اما دونالد ترامپ – نامزد انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه – در واکنش به انتشار این گزارش در حساب توییتر خود، حادثه بنغازی را "یک ناکامی بزرگ دیگر برای کلینتون" برشمرد. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار