آغاز رقابتهای ملی حزب دموکرات همزمان با اولین دیدار انتخاباتی اوباما و کلینتون

نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات طی روزهای آینده تبلیغات ملی خود را با حضور اوباما آغاز می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس نیوز، در حالیکه حزب جمهوری‌خواه هنوز تبلیغات انتخاباتی خود را در سطح ملی آغاز نکرده است، هیلاری کلینتون – نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات – طی روزهای آتی کمپین انتخاباتی ملی خود را برای نخستین بار در سال جاری و با همراهی باراک اوباما – رئیس جمهور آمریکا –  از شهر شارلوت در کارولینای شمالی آغاز خواهد کرد.

دموکراتها، ایالت کارولینای شمالی را اولین پایگاه خود برای نفوذ به قلمرو جمهوری‌خواهان و فعالیت علیه دونالد ترامپ – نامزد انتخاباتی این حزب - می‌دانند و به همین دلیل، شهر شارلوت را برای آغاز رقابت‌های ملی خود انتخاب کرده‌اند. 

این ایالت از قدیم صحنه رقابت تنگاتنگ دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه بوده است و اوباما به رغم آنکه در انتخابات 2008 یکی از بزرگترین پیروزی‌های خود را در این ایالت به دست آورد، در انتخابات 2012 با اختلاف کمی از رقیب خود – میت رامنی - شکست خورد. 

اما ترکیب رای‌دهندگان در ایالت کارولینای شمالی از زمان انتخابات ریاست جمهوری 2008 متنوع‌تر از قبل شده است و به موازات آن، زنان نیز از نقش بیشتر و مؤثرتری در تشکل‌های سیاسی این ایالت برخوردار شده‌اند و این می‌تواند فرصتی بی‌نظیر برای کلینتون باشد تا با بهره‌گیری از آن، خود را به عنوان نخستین رئیس جمهور زن آمریکا وارد کاخ سفید کند.

آنتونی فاکس – وزیر ترابری اوباما – که سابقه شهرداری شارلوت را نیز در کارنامه دارد، معتقد است کلینتون به راحتی می‌تواند آرای کارولینای شمالی را به سبد خود بریزد. او می‌گوید مردم این ایالت تشنه پیشرفت هستند و حضور ترامپ در اردوگاه جمهوری‌خواهان باعث شده است که آنها حرکت رو به جلوی خود در سالهای اخیر را اکنون در معرض خطر ببینند. 

با این حال، مشاوران ترامپ معتقدند دموکرات‌ها نباید نسبت به پیروزی قطعی خود در کارولینای شمالی مطمئن باشند. از نظر آنها، تکاپوی بیش از حد دموکرات‌ها در کارولینای شمالی گویای نگرانی آنها از مستحکم نبودن جایگاهشان در این ایالت است.

طبق آمار موجود، ایالت کارولینای شمالی دارای حدود 6.5 میلیون رای‌دهنده ثبت نام شده است که از این تعداد حدود 2.6 میلیون نفر طرفدار حزب دموکرات و 2 میلیون نفر طرفدار حزب جمهوری‌خواه هستند و حدود 1.9 میلیون نفر نیز وابستگی حزبی مشخصی ندارند.

به گفته منابع حزب دموکرات، در حال حاضر اولویت اصلی کلینتون این است که شهروندان بیشتری را بویژه از میان اقلیت‌ها و زنان به ثبت نام در انتخابات ترغیب کند و اولویت بعدی او جلب حمایت رای‌دهندگانی است که وابستگی حزبی خود را در زمان ثبت نام اعلام نکرده‌اند. 

کلینتنون پیش از این قرار بود در اواسط ماه ژوئن در ایالت ویسکانسین با اوباما ملاقات کند؛ اما تیراندازی مرگبار در باشگاه شبانه همجنس‌گرایان در اورلندو انجام این دیدار انتخاباتی را به تاخیر انداخت.

مقامات حزب دموکرات و کمپین انتخاباتی کلینتون معتقدند وی از حمایت گسترده‌ای در ایالت ویسکانسین برخوردار است و به همین دلیل، در برنامه‌ریزی جدید خود، شهر شارلوت که در سال 2012 میزبان مجمع ملی حزب دموکرات برای معرفی نامزدی اوباما بود را برای ملاقات با اوباما و شروع کمپین انتخاباتی خود علیه ترامپ در نظر گرفته‌اند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار