محمد البخیتی:

آنچه در ژنو رخ داد نشانه نقش منفی سازمان ملل است

عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در صنعا، از عملکرد سازمان ملل در جانبداری از موضع عربستان سعودی در گفتگوهای ژنو انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران "محمد البخیتی،" عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین، گفت: پایگاه اللبنات عربستان که هدف حمله نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن قرار گرفت، بزرگترین اردوگاه آموزشی تروریست ها بود. 

البخیتی افزود: افراد مقیم ریاض حاضر به پذیرفتن آتش بس نیستند، در حالی که توقف درگیری ها در شرایط کنونی به نفع جنبش انصارالله نیست. 

وی خاطر نشان کرد: آنچه در ژنو رخ داد نشانه منفی بودن نقش سازمان ملل است. ما از همدستی سازمان ملل با محاصره یمن شگفت زده هستیم. مشخص نیست سازمان ملل چه روندی را برای حل بحران یمن پیگیری می کند. بسیاری از کشتی های حامی کمک های غذایی به علت اقدام عربستان در محاصره یمن نمی توانند به سواحل این کشور برسند. 

البخیتی گفت: عامل اصلی شکست گفتگوها در ژنو آن بود که عربستان با همدستی سازمان ملل تلاش کرد تا از اعلام آتش بس انسانی سوء استفاده کند تا امتیازات سیاسی بگیرد. در صورتی که کمیته های مردمی از شهرهای عقب نشینی کنند، ارتش یمن خلاء این نیروها را پر خواهد کرد. 

محمد البخیتی افزود: ما برای گفتگو و اعلام آتش بس آمادگی داریم. رویکرد اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده ویژه سازمان ملل در گفتگوهای ژنو ممکن است به نتیجه نرسد و شاید روند دیگری برای حل بحران مطرح شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار