ویکی‌لیکس منتشر کرد؛

دیدار دانشجویان عربستانی با مقام‌های سفارت اسرائیل در واشینگتن

پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس به‌تازگی هزاران سند از مکاتبات دیپلماتیک سفارتخانه‌های عربستان در منطقه و جهان را منتشر کرده که محور اکثر آنها تأثیرگذاری مخرب بر اوضاع منطقه بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه هفت رژیم‌صهیونیستی، طبق اسناد منتشر شده در وبسایت افشاگر «ویکی‌لیکس»، گروهی از دانشجویان عربستان سعودی و برخی دیگر از کشورهای حوزه خلیج فارس در قالب یک برنامه‌ آموزشی با مقام‌های سفارت رژیم صهیونیستی در آمریکا دیدار داشته‌اند.

رژیم عربستان سعودی در پی انتشار هزاران سند از مکاتبات دیپلماتیک این کشور در پایگاه ویکی‌لیکس، روز گذشته ضمن مسدود کردن نشانی این وبسایت، هر گونه تلاش برای وارد شدن به آن یا اشتراک‌گذاری محتوای آن را از سوی شهروندان عربستانی ممنوع اعلام کرد.
 
اکثر اسناد رسوا کنندۀ ویکی‌ لیکس در روز جمعه که شامل 60 هزار مورد از مجموع نیم میلیون مکاتبات و نامه‌نگاری‌های رایانه‌ای به سرقت رفته از سفارتخانه‌های عربستان سعودی در منطقه و جهان بوده، همگی به نوعی بر محور تأثیرگذاری مخرب بر اوضاع منطقه و بی‌ثبات کردن برخی کشورهای مسلمان شامل ایران، سوریه، عراق، یمن و لبنان استوار بوده‌اند.

به گزارش رویترز، این کشور عضو اپک در سال‌های اخیر و بویژه پس از ظهور انقلاب‌های عربی منطقه، نسبت به هرگونه انتقاد در خصوص خاندان سلطنتی حاکم به شدت حساس شده و حتی کوچکترین نقدی را در این خصوص بر نمی‌تابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار