حملات ائتلاف سعودی به عدن

هواپیماهای ائتلاف سعودی 15 بار عدن را بمباران کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العربیه، خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع نزدیک به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور فراری یمن اعلام کرد جنگنده های سعودی روز گذشته 15 بار پایگاه های انصارالله را در شهر جنوبی عدن بمباران کردند.
العربیه همچنین مدعی شد نیروهای انصارالله نیز با بمباران مناطق مسکونی عدن منجر به کشته شدن 4 نفر و زخمی شدن شماری دیگر شدند. خبرگزاری فرانسه به نقل از "نایف بکری،" معاون استاندار عدن از پهلو نگرفتن کشتی حامل کمک های "برنامه جهانی غذا" به سبب درگیری های جاری خبر داد. معاون استاندار عدن جنبش انصارالله را متهم به تغییر عمدی مسیر این کشتی به بندر حدیده کرد.

از سوی دیگر، شبکه اسکای نیوز عربی به نقل از برخی منابع مدعی شد در درگیری شبه نظامیان هوادار منصور هادی با نیروهای انصارالله در شمال مأرب، 17 نفر از نیروهای انصارالله شهید و شماری دیگر دستگیر شدند. این شبکه همچنین مدعی شد شبه نظامیان هوادار منصور هادی توانستند به پایگاه های انصارالله در نزدیکی شهر "قعطبه" در استان ضالع وارد شده و به ساختمان امنیت مرکزی و تعدادی ساختمانهای مجاور آن یورش برند. این شبکه همچنین اعلام کرد شبه نظامیان هوادار منصور هادی ساختمانی را در شهر قعطبه که نیروهای انصارالله در آن حضور داشتند با موشک های کاتیوشا هدف قرار دادند. در پی این حمله یکی از فرماندهان میدانی انصارالله همراه با دو نفر از همراهانش به شهادت رسید.

روز گذشته نیز انفجار یک بمب نزدیک مسجد "قبة المهدی" صنعا، پایتخت یمن منجر به شهادت دو نفر و زخمی شدن شماری دیگر شد. پس از این حمله تروریستی داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار