عفو بین‌الملل: اسرائیل برای فلسطینیان حق حیات قائل نیست

سازمان عفو بین‌الملل از جان باختن اسیر فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

رژیم صهیونیستی به طور سازمان یافته در حال کشتار فلسطینیان و نسل کشی آنان است. این موضوع گرچه از سوی متحدان تل آویو تکذیب می‌شود، اما سازمان‌های بین المللی به طور دائم در حال هشدار پیرامون آن هستند. 

به گزارش الجزیره، سازمان عفو بین الملل امروز (دوشنبه) اعلام کرد ولید داقیه، زندانی فلسطینی که به سرطان پیشرفته مبتلا بود و در بند رژیم صهیونیستی جان باخت نشان دهنده آن است که اسرائیل برای فلسطینیان حق حیات قائل نیست. 

در بیانیه عفو بین الملل آمده است: سنا سلامه، همسر ولید داقیه هنوز موفق نشده است پیکر همسر خود را دریافت کند. اسرائیل باید بدون فوت وقت اقدام به تحویل پیکر این فلسطینی به خانواده اش بکند. ولید باید با احترام به خاک سپرده شود. 

ولید داقیه، نویسنده ۶۲ ساله که ۳۸ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی بود رکورد طولانی‌ترین دوره اسارت را در میان فلسطینیان داشت. وی در سال ۲۰۲۲ طی آزمایشات به سرطان خود پی برد و از آن زمان درخواست‌های بشردوستانه برای آزادی وی از زندان شروع شد، اما اسرائیل به تمامی این درخواست‌ها بی توجه بود. این در حالی است که پیکر این نویسنده پس از مرگ همچنان در اختیار ارتش اسرائیل است. 

در خبری دیگر، جمعیت هلال احمر فلسطین امروز اعلام کرد بیمارستان العمل و تجهیزات پزشکی آن در خان یونس پس از عقب نشینی نظامیان صهیونیست به شدت آسیب دیده است. 

اکنون تنها ۱۰ بیمارستان در غزه فعال است که آن هم به صورت محدود در حال ارائه خدمات به بیماران است. مقامات بهداشتی در غزه از مردم خواسته اند تنها در صورت بیماری یا جراحت اقدام به مراجعه به بیمارستان‌ها کنند. 

پیش بینی می‌شود به دلیل تراکم بالای مراجعان و کمبود تجهیزات پزشکی، به زودی شمار دیگری از بیمارستان‌ها در غزه از مدار ارائه خدمات خارج شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار