درخواست ریاض و اسلام آباد برای توقف جنگ غزه

عربستان سعودی و پاکستان خواستار استقرار آتش بس دائمی در غزه شدند.

جنگ شش ماه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه با نسل کشی ۳۳ هزار غیرنظامی باعث خشم کشور‌های اسلامی شده است. درخواست برای پایان بخشیدن به این نسل کشی، بخشی از اقدامات بین المللی برای حمایت از فلسطینیان به حساب می‌آید. 

به گزارش الجزیره، عربستان سعودی و پاکستان با صدور بیانیه‌ای مشترک خواستار استقرار آتش بس دائمی در غزه براساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل شدند. 

این بیانیه مشترک پس از دیدار محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان در مکه از سوی دو کشور صادر شد. 

در این بیانیه آمده است: ریاض و اسلام آباد خواستار تلاش‌های بین المللی به منظور توقف عملیات نظامی اسراییل در غزه هستند. همچنین جامعه بین المللی باید با اعمال فشار بر تل آویو، موانع در ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه را رفح کرده و اسراییل را ملزم به پایبندی به قوانین بین المللی و توقف خصومت کند. 

این بیانیه تاکید دارد: اکنون فلسطینیان نیازمند یک سازوکار صلح بر طبق قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و ابتکار عمل اتحادیه عرب هستند. هدف از این امر، یافتن یک راهکار عادلانه و جامع برای تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی بیت المقدس شرقی است. 

پاکستان و عربستان سعودی روابط دیپلماتیک رسمی با رژیم صهیونیستی نداشته و ریاض طی آخرین دور مذاکراتی که با میانجیگری آمریکایی‌ها برای به رسمیت شناختن اسراییل داشت، این امر را مشروط به روشن شدن مسیر تشکیل کشور مستقل فلسطین کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۲۲:۲۳ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ببینید وارثان جنگ قادسیه به چه فلاکت و دریوزگی افتادن که با دردست داشتن ثروتی هنگفت اینچنین ذلیلانه درخواست پایان جنگ غزه را دارند
آخرین اخبار