انهدام پایگاه بزرگ شهپاد‌های اهدایی غرب به اوکراین در اودسا

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای از انهدام چندین سامانه پدافند هوایی، یک دستگاه رادار و یک پایگاه بزرگ شهپاد‌های اهدایی غرب به اوکراین خبر داد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای از انهدام چندین سامانه پدافند هوایی، یک دستگاه رادار و یک پایگاه بزرگ شهپاد‌های اهدایی غرب به اوکراین در جریان حمله یکشنبه شب ارتش روسیه به مناطق مختلف این کشور از جمله شهر بندری اودسا و حومه آن خبر داد.

به گزارش بامداد دوشنبه راشا تودی، در این بیانیه، اطلاعات بیشتری در مورد حمله به پایگاه شهپاد‌های اوکراینی ارائه نشده، اما یک انفجار بزرگ در شهر اودسا به وقوع پیوسته که گمان می‌رود در پایگاه اصلی شهپاد‌های اوکراین در این شهر رخ داده و با چندین انفجار ثانویه دنبال شده است.

این بیانیه می‌افزاید: در حمله‌ای جداگانه به تاسیسات بندری واقع در حومه اودسا، یک انبار سوخت هدف قرار گرفته و آتش‌سوزی بزرگی در این محل مشاهده شده است.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، نیرو‌های این کشور موفق شدند در مناطق مختلف، حداقل ۲ سامانه پدافند هوایی اس-۳۰۰ (متعلق به دوران شوروی سابق) و همچنین یک رادار فرکانس بسیار بالا هشدار اولیه P-۱۸ (متعلق به دوران شوروی سابق) اوکراینی را منهدم کنند.

به نوشته راشا تودی، کی‌یف از شهپاد‌های دریایی خود به عنوان سلاحی بومی یاد می‌کند که بار‌ها از آن برای حمله به ناوگان دریای سیاه روسیه استفاده کرده است، اما وزارت دفاع روسیه این شهپاد‌ها را جزئی از تسلیحات اهدایی غرب به اوکراین می‌داند.

منبع: ایرنا

برچسب ها: اوکراین ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۳
خدایا به مردم اکراین رحم کن وآنان را از دست متجاوزین رهایی ببخش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۳
خدا به مردمش که رحم کرده چون روسیه مثل اسرائیل و حامیانش کودک کش و زن کش و مردم کش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۳
خدایا مردم غزه را از دست اسرائیل غاصب فاسد کودک کش نجات بده
آخرین اخبار