لهستان اظهارات «توهین‌آمیز» سفیر رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

رئیس جمهور لهستان پس از اینکه سفیر رژیم صهیونیستی به خاطر حمله به کاروان امدادگران خارجی حاضر به عذرخواهی نشد، او را به باد انتقاد گرفت.

پس از آنکه سفیر رژیم صهیونیستی در ورشو از عذرخواهی بابت کشته شدن یک امدادگر لهستانی در حملات غزه خودداری کرد، آندژی دودا، رئیس جمهور لهستان اعلام کرد: «اگر سفیر اسرائیل تصمیم دارد در رسانه‌های ما ظاهر شود، باید از این فرصت برای یک عذرخواهی ساده و انسانی استفاده کند».

به گزارش الجزیره، رئیس جمهور لهستان در ادامه ضمن محکوم کردن اظهارات سفیر رژیم اشغالگر، بیانات او را «توهین‌آمیز» خواند.

در پی حمله هوایی ارتش اشغالگر به کاروان امدادگران یک سازمان خیریه بین‌المللی به نام «آشپزخانه مرکزی جهانی» هفت نفر از اعضای این خیریه جان خود را از دست دادند. این افراد ملیت لهستانی، کانادایی-آمریکایی، انگلیسی و همچنین فلسطینی داشتند.

خوزه آندرس، بنیان‌گذار آشپزخانه مرکزی جهانی که نقش مهمی در توزیع غذا در غزه داشت می‌گوید نیرو‌های صهیونیست از جا به جایی این گروه اطلاع داشتند و هدف قرار گرفتن آنان عمدی بوده است. به گفته این مؤسسه خیریه، کاروان کمک‌ها هنگام خروج از انبار «دیرالبلاح» هدف حمله هوایی قرار گرفت. این کاروان از سه وسیله نقلیه تشکیل شده بود، دو وسیله نقلیه خودرو‌های زرهی بودند که به وضوح نشان موسسه خیریه روی آنان حک شده بود. با این حال هر سه هدف حمله هوایی قرار گرفتند. 

نخست وزیر لهستان پیش‌تر این حمله را محکوم کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
منبعد باید یه سرباز صهیونیست با خودشون ببرن
آخرین اخبار