فرانسه: به اوکراین موشک و خودروی زرهی قدیمی می‌دهیم

وزیر دفاع فرانسه از ارسال موشک و خودرو‌های زرهی قدیمی این کشور به اوکراین خبر داد.

گسترش سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به مرز‌های روسیه اصلی‌ترین دلیل آغاز جنگ اوکراین به حساب می‌آید. با این حال، مقامات غربی نه تنها از اشتباهات خود درس نمی‌گیرند بلکه با ارسال تسلیحات به کی یف، مسکو را بیش از پیش به ادامه جنگ تحریک می‌کنند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، سباستین لکورنو، وزیر دفاع فرانسه امروز (یکشنبه) از ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین خبر داد.

بر این اساس، لکورنو اعلام کرد: فرانسه در نظر دارد صد‌ها خودروی زرهی قدیمی خود بعلاوه موشک‌های سطح به آسمان به اوکراین بفرستد تا کی یف توان رزمی بهتری برای مقابله با حملات روسیه داشته باشد. 

وی خاطر نشان کرد: امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه درپی گفتگو با ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود از من خواست بسته کمک‌های نظامی جدید که شامل تسلیحات و ادوات نظامی قدیمی ولی همچنان موثر فرانسه می‌شود را به کی یف ارسال کنیم. 

وی با اشاره به ادامه حمایت‌های مالی و تسلیحاتی پاریس از اوکراین در جنگ با روسیه، افزود: ارتش اوکراین نیازمند دفاع از مرز‌های طولانی خود با روسیه است. به همین دلیل، این کشور نیازمند خودرو‌های زرهی است. این ادوات نظامی برای تحرکات ارتش اوکراین ضروری بوده و به درخواست این کشور در اختیارش قرار می‌گیرد. 

به گفته وزیر دفاع فرانسه، پاریس در نظر دارد در سال جاری و اوایل سال ۲۰۲۵ صد‌ها فروند خودروی زرهی در اختیار اوکراین قرار دهد. همچنین موشک‌های زمین به هوای آستر که بردی معادل ۱۲۰ کیلومتر دارد قرار است در اختیار ارتش این کشور قرار گیرد. 

پیش از این امانوئل مکرون از ضرورت داشتن برنامه برای ارسال نیروی نظامی به اوکراین خبر داده بود؛ موضوعی که با تمسخر مقامات روس همراه شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار