توافق ترکیه و آمریکا بر سر سیستم تحریمی جدید علیه روسیه

ترکیه و آمریکا توافق کردند که شرکت‌های ترکیه‌ای در عین پایبندی به تحریم‌های آمریکا علیه مسکو با شرکت‌های روسی تجارت کنند.

روزنامه حریت ترکیه گزارش داد که آنکارا و واشنگتن بر سر سازوکاری به توافق رسیدند که به شرکت‌های ترکیه اجازه می‌دهد در عین پایبندی به تحریم‌های آمریکا علیه مسکو با شرکت‌های روسی تجارت کنند.

بر اساس آنچه این روزنامه ترکیه‌ای گزارش داد، این مکانیسم که طرح هماهنگی تحریم‌ها نام دارد، با هدف محافظت از شرکت‌های ترکیه در برابر قرار گرفتن در معرض تحریم‌های ثانویه آمریکا به دلیل همکاری با روسیه است.

روزنامه حریت به نقل از منابع خود نوشت که بر اساس این توافق، آمریکا قبل از اعمال تحریم‌ها علیه شرکت‌های محلی مظنون به دور زدن محدودیت‌های اعمال شده علیه روسیه، ترکیه را مطلع می‌کند و همچنین از آنکارا اطلاعاتی در این زمینه درخواست خواهد کرد.

به نوبه خود، کارشناسان نظرسنجی رادیو Business FM معتقدند که مقامات ترکیه این فرصت را داشته اند تا به موقع به شرکت‌های خود اطلاع دهند که کانال‌های ارتباطی با روسیه را که واشنگتن کشف کرده است، ببندند و کانال‌های جدیدی را راه اندازی کنند که به این شرکت‌ها اجازه می‌دهد از تحریم‌ها جلوگیری کنند.

ترکیه پس از جنگ اوکراین روابط اقتصادی و تجاری با روسیه را حفظ و علیرغم عضویت آنکارا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از پیوستن به تحریم‌های غرب علیه روسیه خودداری کرد.

در فوریه گذشته، رسانه‌ها گزارش دادند که مقامات وزارت بازرگانی آمریکا از شرکت‌ها و بانک‌های ترکیه بازدید و آنها را به دلیل روابط تجاری با روسیه تهدید به مجازات کرده اند. الکسی یرخوف، سفیر روسیه در ترکیه در همان ماه تایید کرد که مقامات آمریکایی بر شرکت‌های ترکیه فشار می‌آورند تا روابط خود را با مسکو قطع کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
باران آذری
۲۱:۴۵ ۰۲ فروردين ۱۴۰۳
اردوغان روباه ب جز تحریم ها ضد ایران حالا تحریم ها ضد روسیه و ابزار دلالی قرار داده

و با دور زدن تحریم ها نهایت بهره و میبرد

لعنت بر تو اردوغان منافق

مقامات ایرانی با کمک به مردم ایران باید روز ب روز ب فکر مقام سازی و استقلال اقتصادی قوی برسیم


۸ سال ریاست جمهوری قبلی مون بدترین ضربه خوردیم با دلخوشی ب برجام و دور زدن ها تحریم توسط دلالان داخلی و خارجی مانند ترکیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۰۲ فروردين ۱۴۰۳
باید جلوی قویتر شدن ترکیه رو گرفت . حالا به هر قیمتی که شده
وگرنه وقتی دیر بشه دیگه کاری نمیشه کرد
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۵:۱۳ ۰۲ فروردين ۱۴۰۳
اردوغان بی شرف پدرسوخته نوکر آمریکایی ها و صهیونیست ها هست و شریک جنایات رژیم جعلی و حرومزاده اسرائیل هست..ما نباید مانع کودتاه در ترکیه میشدیم تا این حرومی پدرسوخته از حکومت ترکیه محو میشد..در ظاهر از فلسطینی ها حمایت میکنه و در واقع به حرومزاده های صهیونیست کودک کش خدمت رسانی میکنه.
آخرین اخبار