حمله پلیس آلمان به دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه برلین

پلیس آلمان امروز سه‌شنبه پس از تماس رئیس دانشگاه برلین، به کمپ دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه برلین حمله و آن را منهدم کرد.

به گفته رسانه‌های آلمانی، حدود ۱۰۰ معترض اوایل روز گذشته اقدام به برپایی حدود ۲۰ چادر در حیاط دانشگاه کردند. این در حالی بود که با تماس رئیس دانشگاه، پلیس به چادر‌ها حمله کرد و با اسپری فلفل تعدادی از تظاهرکنندگان را از محوطه دانشگاه دور کرد.

گفته می‌شود تعدادی از دانشجویان در این حمله پلیس بازداشت شدند.

خواسته‌های دانشجویان کاملاً واضح بود و اساساً می‌گفتند که وقت آن است که آلمان باید در جنبش اعتراضی علیه اسرائیل در سراسر جهان شرکت کند.

آنها خواستار توقف نسل کشی در غزه هستند. آنها همچنین می‌گویند که دانشجویانی که در این تظاهرات شرکت می‌کنند نباید منع شوند و نباید وضعیت دانشجویی خود را از دست بدهند - این چیزی است که بسیاری از دانشجویانی که در تظاهرات شرکت کرده اند از آن می‌ترسند.

دانشجویان چندین دانشگاه در آمریکا و برخی از دیگر کشور‌های جهان با برگزاری اعتراضات ضمن درخواست قطع روابط با رژیم صهیونیستی، خواستار آتش‌بس دائم در غزه شدند.

در روز‌های اخیر صد‌ها دانشجوی آمریکایی و دانشجویانی از دیگر کشور‌های جهان در اعتراضات سراسری شرکت کرده‌اند و در این میان عده زیادی هم بازداشت شده‌اند. گفته می‌شود، پلیس آمریکا تا کنون بیش از ۲ هزار نفر از افرادی را که در تظاهرات دانشگاهی برای حمایت از فلسطین شرکت کرده‌اند، بازداشت کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار