بورل: بدون آمریکا کمک به اوکراین دشوار خواهد بود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اذعان کرد که بدون حضور آمریکا، کمک به اوکراین برای این اتحادیه دشوار خواهد بود.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرد که اگر آمریکا از حمایت از اوکراین دست بردارد، تخصیص ۵۰ میلیارد یورو وعده داده شده به کی‌یف برای اتحادیه اروپا دشوار خواهد بود.

بورل در مصاحبه‌ای با روزنامه فرانسوی Sud Ouest گفت: "اگر این موضوع به واقعیت تبدیل شود، وضعیت بسیار دشوار خواهد شد. تصور اینکه ما ۵۰ میلیارد یورو اختصاص دهیم دشوار است".

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اضافه کرد: "البته این امر چنانچه اراده سیاسی وجود داشته باشد امکان پذیر خواهد بود، اما اتحادیه اروپا باید خلاق‌تر باشد".

صبح امروز چهارشنبه نیز بورل گفته بود که پیشنهاد خود را برای استفاده از درآمد‌های حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه برای ارائه کمک نظامی به اوکراین به کشور‌های اتحادیه اروپا ارائه کرده است.

بورل گفت که قصد دارد ۹۰ درصد از درآمد‌های حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه در اتحادیه اروپا را برای خرید تسلیحات برای اوکراین و ۱۰ درصد را برای تامین مالی ساخت تسلیحات اروپایی برای آن استفاده کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین پیشنهاد کرد که ۱۰ درصد باقی مانده به بودجه اتحادیه اروپا منتقل شود تا برای افزایش پتانسیل صنایع دفاعی اوکراین استفاده شود.

او خاطرنشان کرد: تصمیم گیری در مورد این اقدامات بر عهده کشور‌های عضو اتحادیه اروپا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار