اروپا خواستار احیای انرژی هسته‌ای شد

کارشناسان و مقامات کشور‌های اروپایی در نشستی در شهر «بروکسل» خواستار احیای انرژی هسته‌ای و بازسازی این صنعت در اروپا شدند.

مقامات چندین کشور اروپایی و کارشناسان حوزه انرژی هسته‌ای با صدور بیانیه‌ای مشترک متعهد شدند که ضمن اتخاذ تدابیری مانند تامین مالی و افزایش ایمنی، راه را برای بازگشت این انرژی پاک هموار کنند.

به گزارش رویترز، این بیانیه همچنین متعهد به ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای جدید و استقرار زودهنگام راکتور‌های پیشرفته، از جمله راکتور‌های کوچک مدولار در سراسر جهان و حفظ بالاترین سطح ایمنی و امنیت است.

فاتح بیرول، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی پیش از اجلاس به خبرنگاران گفت که بدون حمایت از این انرژی، هیچ شانسی برای کاهش تولید کربن و رسیدن به اهداف محیط زیستی وجود ندارد. 

رافائل گروسی، رئیس آژانس انرژی اتمی نیز که در این نشست حضور داشت بر ضرورت سرمایه‌گذاری در این حوزه تاکید کرد.

گفتنی است، کشور‌های اروپایی (مثل آلمان) که در سال‌های گذشته در حال کاهش استفاده از راکتور‌های هسته‌ای خود بودند، پس از جنگ اوکراین و به دنبال یافتن جایگزینی برای گاز روسیه مجددا به انرژی هسته‌ای روی آورده‌اند. از سوی دیگر، افزایش بی‌رویه تولید کربن که تغییرات اقلیمی را در پی داشته است، دلیل مهم دیگری برای استفاده از انرژی هسته‌ای به عنوان یک انرژی پاک، با ثبات و کم کربن است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۲ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
مثل اینکه حادثه فوکویاما یادشون رفته
آخرین اخبار