مسکو: روابط با ژاپن بعید است بهبود یابد

سفیر روسیه در ژاپن با اشاره به سطح پایین روابط با ژاپن، گفت که بعید است این رابطه بهبود یابد.

نیکلای نوزروف، سفیر روسیه در ژاپن امروز جمعه به ریانووستی گفت که روابط این کشور با ژاپن در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد و به همین دلیل «بعید است که بهبود یابد.»

نوزروف با این ادعا که ژاپن «گام‌های منسجم، قاطعانه و آگاهانه» را برای تضعیف روابط با روسیه انجام داده است، رهبری ژاپن را به چنین وخامت تأثیرگذاری در روابط دوجانبه متهم کرد. او در ادامه تحریم‌های ژاپن علیه روسیه را بسیار کمتر از آنچه توکیو تصور می‌کند، توصیف کرد.

سفیر همچنین گفت: «تلاش‌های مشخصی برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی به منظور شکل‌گیری احساسات ضد روسی پایدار در درازمدت وجود دارد که در کنار مسائل دیگر، روابط دو کشور را به «نقطه بی‌بازگشت» رساند. 

دولت ژاپن پیشتر اعلام کرد که توکیو به دلیل جنگ اوکراین تحریم‌های خود علیه روسیه را گسترش داده است.

ژاپن از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، همواره از کی‌یف حمایت کرده و تاکنون تحریم‌های زیادی علیه مسکو اعمال کرده است؛ یکی دیگر از موضوع‌های اختلافی بین مسکو و توکیو، جزایر کوریل است که هر دو کشور خود را مالک این جزایر اعلام می‌کنند.

اوایل بهمن ماه نیز دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه و رئیس‌جمهور سابق این کشور خطاب به دولت ژاپن گفت که اگر می‌خواهد معاهده صلحی با روسیه برای پایان رسمی جنگ جهانی دوم منعقد کند، باید ادعا‌های ارضی خود را (بر گروهی از جزایر اقیانوس آرام) کنار بگذارد.

برچسب ها: ژاپن ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار