۵۹ دستگاه وسیله نقلیه بدون پلاک در مهاباد توقیف شد

فرمانده انتظامی مهاباد گفت: ۵۰ دستگاه خودرو و ۹ دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک توسط ماموران راهنمایی و رانندگی این شهرستان توقیف شد و روانه پارکینگ شده است.

سرهنگ یوسف اشرفی فرمانده انتظامی مهاباد با بیان اینکه عوامل انتظامی این شهرستان این تعداد خودرو را از ابتدای امسال با اجرای طرح مبارزه با خودروهای بدون پلاک و پلاک مخدوش توقیف کردند، گفت: صاحبان این وسایط نقلیه پس از اعمال قانون و تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با اشاره به رضایت‌مندی شهروندان از برخورد با وسایل نقلیه بدون پلاک، اضافه کرد: برخورد با خودروهای بدون پلاک و اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی در طول سال ادامه خواهد داشت و شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک، به ویژه در زمینه سرقت، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

فرمانده انتظامی مهاباد اظهار کرد: بیشترین تخلفات صورت گرفته توسط خودروهای فاقد پلاک مربوط به فرار از صحنه تصادف، تخلف‌های حادثه‌ساز، دوبل پارک‌های نامتعارف و نبود قابلیت اعمال قانون بر این خودروها است.

سرهنگ اشرفی اضافه کرد: طبق ماده ۲ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی هر وسیله نقلیه موتوری و غیرموتوری و یدک متصل که در راه‌ها حرکت می‌کند، باید دارای پلاک باشد و رانندگی با وسیله نقلیه‌ای که شماره یا پلاک نداشته یا دارای شماره یا پلاک غیرمجاز باشد، ممنوع است.

وی با تاکید بر اینکه پلاک خودروهای نو نیز باید قبل از خروج از نمایندگی نصب شده باشد، گفت: مخدوش کردن پلاک هم اقدامی مجرمانه است و برابر قانون ۶ ماه تا یکسال زندان خواهد داشت و در این خصوص نیز برخوردها بدون اغماض خواهد بود.

طرح توقیف خودروهای بدون پلاک، پلاک مخدوش و همچنین دارای شیشه دودی در شهرستان مهاباد همچنان دارد.

این شهرستان ۲۶۰ هزار نفری دارای بیش از ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.