گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند

معاون فنی جهادکشاورزی مهاباد گفت: با توجه به گرم‌شدن دمای هوا در سطح کشور گندم‌کاران هشدار‌ها را جدی بگیرند و مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند.

رسول سعیدیان معاون فنی جهادکشاورزی مهاباد گفت: گندم‌کاران این شهرستان با مساعد شدن شرایط آب و هوا، مبارزه با  آفت سن و علف‌های‌هرز را در مزارع خود انجام دهند.

وی اضافه کرد: کشاورزان باید هنگام مبارزه با علف‌های‌هرز به مرحله رشد گیاه و علف‌هرز توجه داشته باشند و با هماهنگی و مشورت کارشناسان جهادکشاورزی از سموم مناسب و موثر متناسب با نوع علف‌های‌هرز استفاده کنند.

معاون فنی جهادکشاورزی مهاباد گفت: با فرارسیدن زمان مبارزه علیه پوره‌سن نیز عملیات سم‌پاشی در مزارع این شهرستان با همکاری جهادکشاورزی انجام می‌شود.

سعیدیان افزود: ارائه راهکار‌هایی برای کاهش مقاومت علف‌های‌هرز به علف‌کش‌ها، معرفی سموم جدید به کشاورزان و جمع‌آوری بذر علف‌های‌هرز مشکوک به مقاومت از خدمات کارشناسان کشاورزی است.

وی به کشاورزان توصیه کرد با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی دهستان‌ها و دریافت راهنمایی‌های فنی لازم نسبت به خرید سموم موردنیاز خود از فروشگاه‌های مجاز اقدام کرده و مزارع خود را علیه این آفت سم‌پاشی کنند.

برچسب ها: آفت سن ، جهاد کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.