وزیر راه:

حدود ۱۷ میلیون مسافر نوروزی از ظرفیت حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند

وزیر راه و شهرسازی گفت: در نوروز ۱۴۰۳ حدود ۱۷ میلیون نفر از ظرفیت‌های حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند و خدمات رسانی به این مسافران نیازمند یک جهاد متفاوت است.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه افتتاح ۴ پروژه فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد گفت: در نوروز ۱۴۰۳ حدود ۱۷ میلیون نفر از ظرفیت‌های حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند و خدمات رسانی به این مسافران نیازمند یک جهاد متفاوت است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در حوزه فرودگاهی چند کار خوب انجام دادیم که امروز یکی از آنها را در فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد افتتاح کردیم و ظرفیت اسمی این فرودگاه از ۷ میلیون نفر به ۱۰ میلیون نفر رسید.

بذرپاش اظهار کرد: ما دو راهبرد جدی در حوزه فرودگاهی داریم، اولی ایمنی و دومی راهبرد آسایش و آرامش مردم عزیز است که تشکیلات کمک ناوبری به همین منظور در این فرودگاه به بهره‌برداری رسید.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ارتقای کیفیت پرواز‌ها در دستور کاری شرکت فرودگاه‌های ما است و در حوزه ایمنی که اولویت اول ما است، تجهیزات مورد نیاز فرودگاه‌ها را تجهیز کردیم. 

بذرپاش همچنین گفت: آرامش و آسایش شهروندان یکی دیگر از راهبرد‌های ما است که به همین منظور ۳۹ هزار متر مربع به ترمینال فرودگاه مشهد افزوده شد و معطلی مسافران در ورودی و خروجی از فرودگاه کم می‌شود.

بذرپاش افزود: روزی ۲۴ هزار مسافر از فرودگاه هاشمی نژاد استفاده می‌کنند و و به دنبال افزایش ظرفیت این فرودگاه هستیم. در برخی روز‌های خاص روزانه ۲۰۰ پرواز در این فرودگاه انجام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: همه فرودگاه‌ها چه از فرودگاه‌های دولتی، نظامی، شرکتی و خصوصی موظفند که استاندارد‌های شرکت فرودگاه‌ها را رعایت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
وزییییررر راه از وضعیت جاده ها خبر داری ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۱ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
ای مردم عزیز ماه مبارک رمضان فرصتی است دست نیافتنی وقت برای مسافرت و تفریح زیاد است روزه ماه مبارک رمضان رو از دست ندید
Iran (Islamic Republic of)
علی حسنی
۰۱:۰۰ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
آقای دکتر سلام
ای کاش.ای کاش از نحوه بلیط فروشی ترمینال مسافربری عمومی مشهد نظارتی وبازدیدی داشتین _خروجی ترمینال به مکان استقرار اتوبوس های عازم کرمان بسیار نابسامان وگرفتار دلالان است.لطفأ از خروجی سالن۸به مکان توقف اتوبوس عازم کرمان دستور میدادین هیچ مسافری به سمت کرمان بدون بلیط واسکن کد کیوآر بلیط اجازه پیدا نکند بدون بلیط گرفتار دلالان خطرناک کار چاقکن شود.دستور دهید فقط در سالگرد سردار دلها خروجی سالن به محوطه پارک اتوبوس ها گیت کنترل برداشته شود.الباقی ایام گیت خروجی همانند سایر گیت ها عمل کند.متاسفانه رانندگان اتوبوس به بهانه اینکه صندلی‌های ردیف اول برای خانواده خودش است آنها را تا قیمت یک میلیون تومن به افغاغنه غیرمجاز وفاقد مدارک می‌فروشد.دلالان آنقدر بی رحم هستند ضمن تبانی با رانند ومالک اتوبوس کرایه چندین برابری از مسافرین خانم پس از اینکه بعنوان مسافر فاقد بلیط سوار می‌شود او را در راهور اتوبوس یا پشت ابسردکن اتوبوس ساکن می‌کنند جلوی پلیس راه یکنفر از سرنشینان را بداخل جای خواب میفرستن مسافر خانم را جای او روی صندلی می نشیند تا درصورت ورود افسر پلیس جریمه نشود.محال است ساعات پایانی شب افسران پلیس راه از داخل اتوبوس سرکشی کنند.معنی ندارد راننده یا مالک اتوبوس چندین ردیف صندلی اول را به بهانه همراه بودن خانواده اجازه فروش ندهد مگر اتوبوس درآمد آن تماما متعلق به خانواده نیست چه معنی دارد وسیله حمل ونقل عمومی از آن بعنوان مسافر خانوادگی یاد شود ایامی که۶صندلی خالی برای خانواده راننده ومالک اتوبوس در نظر گرفته شود نام آن عمومی نیست.اکثر رانندگان وشوفرهای وسایل نقلیه عمومی افراد رها شده بی‌سواد فاقد فرهنگ ایرانی واخلاق مشتری مداری هستند.لطفأ یک شماره پیامکی در همه وسایل حمل و نقل عمومی نصب تا درصورت اهانت رانندگان وشوفرها ومشاهدات اخلاقی وخواب آلودگی راننده مسافران با ارسال پیامک به مرکز پلیس در اولین مکانی که اتوبوس برای درج ساعت جلوی پلیس راه توقف می‌کند افسر پلیس راه گذارش پیامکی مسافر را بدون شماره تلفن پیامک کننده به اطلاع راننده وشوفر برساند برای آنها قبض جریمه صادر کند.هیچ مسافری بدون بلیط داخل صندلی‌های اتوبوس وجود نداشته باشد فوری قبض جریمه به پلاک اتوبوس ابلاغ شود.
آقای دکتر_قطار چهارتخته در مسیر کرمان یعنی ظلم به درخواست کنندگان بلیط سفر با قطار یعنی عدم بهره وری.لازم است بدانید در مسیر کرمان به مشهد و تهران بدلیل زیاد بودن درخواست های سفر فقط دو رام قطار یکی۶تخته دیگری ۴تخته بسیار محدود است دستور دهید همه رامهای قطار از۴تخته به ۶تخته ارتقاء یابند.بین واگن‌ها دوتا واگن ۴تخته وجود داشته باشد تا چنانچه احدی نیاز به واگن۴تخته داشت آزادانه و جداگانه بلیط تهیه کند_دستور دهید چنانچه قطار مشهد به کرمان مسافری مراجعه نمی‌کند لااقل صندلی قطار خالی به کرمان مراجعه نکند واحد فروش بلیط با هماهنگی رئیس قطار برای یکی دونفر سرگردان داخل سالن انتظار بلیط صادر کند.مسئول حراست سالن ترمینال مشهد اینقدر سختگیری نکند چون مسافر مستقر در سالن مسافرخانه خودرا پس داده وبا حرم امام خداحافظی کرده مقداری به مدیران ترمینال قطار مشهد آموزش داده شود بین ایستگاه قطار مشهد با سایر استان‌ها تفاوت است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
من مستاجرم و دوست دارم بدونم کی یکی از اون ۴ میلیون خونه ای که قرار بود ساخته بشه به نامم در میاد تا از مستاجری نجات پیدا کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
خیلیا از حمل و نقلهای عمومی استفاده مکنند و ناشکرند
مثل اتوبوسهای بی آرتی ما از تهران تا نزدیک شهر ری که حدود 17 ایستگاست هر دفعه با اتوبوس میریم خیلیها اصلا کرایه
نمیدن !!!!!مفت میرن که اگه سواری بگیرن باید 300 تومن کرایه بدن نمک به حرام یعنی این که قدر کشور خودتو ندانی
و کور کورانه حامی غرب فاسد باشی.
آخرین اخبار