با حضور وزیر راه؛

چهار طرح فرودگاهی در فرودگاه مشهد به بهره برداری رسید

بهره برداری از چهار طرح فرودگاهی با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد آغاز شد.

محمود امانی بنی مدیر کل فرودگاه‌های خراسان رضوی در آیین بهره برداری از این طرح‌ها گفت: امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی طرح‌های توسعه ترمینال داخلی، توسعه اپرون، سامانه کمک ناوبری آی. ال. اس و ساختمان یگان حفاظت هواپیمایی در فرودگاه بین المللی مشهد افتتاح شد.

وی افزود: با بهره برداری از طرح توسعه ترمینال داخلی فرودگاه مشهد ۲۰ هزار مترمربع به فضای این ترمینال افزوده شده و گستره آن به ۵۷ هزار مترمربع می‌رسد؛ این طرح با رویکرد افزایش کیفیت خدمات‌دهی به زائران و مسافران در چهار طبقه و با اعتبار ۱۳ هزار میلیارد ریال اجرا شده است.

وی بیان کرد: با افتتاح طرح توسعه ترمینال داخلی فرودگاه مشهد، این شهر بزرگ، سالانه ظرفیت اعزام و پذیرش ۱۴ میلیون مسافر هوایی را خواهد داشت.

مدیر کل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: طرح توسعه اپرون فرودگاه مشهد با مساحت ۸۰ هزار متر مربع، سبب افزوده‌شدن ۱۵ پوزیشن جدید جهت پارک هواپیما در فرودگاه مشهد می‌شود که با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال اجرا شده است.

امانی ادامه داد: سه پل ارتباطی انتقال مسافران در جهت افزایش کیفیت خدمات‌رسانی به مسافران و زائران امام رضا (ع) طرح دیگری است که با اعتبار ۶۳۰ میلیارد ریال در ترمینال داخلی فرودگاه مشهد نصب شده است.

وی اظهار کرد: با افتتاح سامانه جدید کمک ناوبری ILS فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد، سامانه قدیمی کمک ناوبری ILS این فرودگاه پس از ۲۶ سال فعالیت، خاموش و سامانه جدید با اعتبار ۶۰۰ میلیارد نصب شده است.

این سامانه با توجه به وضعیت جوی فرودگاه مشهد، سبب کاهش تاخیر و فرود ایمن پرواز‌ها در شرایط مه، گرد و غبار یا هنگام بارندگی خواهد شد.

مدیر کل فرودگاه‌های خراسان رضوی از وزیر راه و شهرسازی درخواست کرد تا دستور بهسازی باند اصلی فرودگاه مشهد و هوشمندسازی بار همراه مسافر در سالن منفی یک ترمینال داخلی فرودگاه مشهد را صادر کند تا بتوان این طرح‌ها را در سال ۱۴۰۳ تعریف و عملیاتی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار