نوسازی تجهیزات آزمایشگاه‌های شرکت آبفا بوشهر با بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: نوسازی تجهیزات آزمایشگاهی و همچنین تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه کلستریدیوم پرفرژنس این شرکت با ۲۵ میلیارد ریال اعتبار اجرایی شد.

ابوالحسن عالی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان بوشهر شامل ۱۱ آزمایشگاه است که از این مجموع چهار آزمایشگاه باکتریولوژی آب، سه آزمایشگاه فیزیک و شیمیایی آب و مابقی آن آزمایشگاه‌های ریز آلاینده معدنی، باکتریولوژی تصفیه خانه آب، فیزیک و شیمیایی تصفیه خانه آب و بیولوژی است.

وی افزود: در سال جاری در حوزه ایمنی آب استان بوشهر، مجوز ایمنی آب یک شهر و ۲ روستا دریافت و همچنین اجرا و پیاده سازی آن نیز محقق شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: در حوزه کنترل کیفیت آب این استان نیز ۶۰ تن گاز کلر، ۱۰۰ تن پرکلرین و ۲۰۰ تن نمک در سال جاری مصرف شده است.

عالی ادامه داد: طرح‌های ارتقا کیفی آب استان بوشهر در سال جاری در ۶۰ مورد خاتمه یافته و در ۷۵ مورد نیز در دست اجرا است.

وی یادآور شد: تعداد آزمون‌های کیفی انجام شده در شبکه توزیع، منابع تامین آب و مخازن استان بوشهر نیز ۶۶۲ هزار مورد انجام شده که از این شمار آزمون بترتیب کلرسنجی، کدورت سنجی و میکروبی با ۳۳۶ هزار و ۳۱۹ هزار و هفت هزار مورد بیشترین فراوانی را به خود اختصاص دادند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بیان کرد: در حوزه استاندارد، ایزو ۱۷۰۲۵ در سال جاری اخذ و تمدید گواهینامه ۲ آزمایشگاه باکتریولوژی و فیزیک و شیمیایی و اجرا و پیاده سازی ۲ آزمایشگاه فیزیک و شیمیایی و فلزات سنگین محقق شده است.

برچسب ها: شرکت آبفا ، ایمنی آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.