آماده باش ایستگاه‌ها و نیرو‌های عملیاتی و ستادی آتش نشانی بیرجند

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند از آماده باش ١١۵ نیروی عملیاتی و ستادی آتش‌نشانی در بیرجند خبر داد.

حیاتی گفت: ١١۵ نیروی عملیاتی و ستادی آتش‌نشانی در قالب ۶ ایستگاه ثابت و ١٨ تیم سیار در شب چهارشنبه پایان سال آماده باش کامل بوده و این موضوع تا ١۵ فروردین ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به احتمال اقدام به انجام تفریحات خطرساز در شب چهارشنبه پایان سال و افزایش چشمگیر بار ترافیکی در ایام پایانی سال و همچنین پیش رو بودن تعطیلات نوروزی، تمهیدات لازم برای پاسخگویی به حوادث مرتبط در دستور کار آتش نشانی بیرجند قرار گرفته است.

حیاتی گفت: تمامی اماکن خطرساز سطح شهر توسط کارشناسان سازمان شناسایی، اخطاریه‌های لازم صادر و مکاتبات مرتبط با موضوع با مسئولان ذیربط برای اقدام انجام شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند افزود: حوزه آموزش سازمان نیز به همین منظور دوره‌های آموزشی مقدماتی اطفاء حریق را برای جامعه هدف از جمله دانش آموزان و معلمان برگزار و به تمام نیرو‌های خدماتی شهرداری پاکبانان، پارکبانان و همکاران نقلیه و اجرائیات مباحث تخصصی آتش‌نشانی را ارائه کرده است.

وی گفت: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، نواقص ایمنی مساجد نیز به متولیان اعلام شده است. حیاتی گفت: تهیه، توزیع و ارسال برشور‌های مرتبط با موضوعات سیلاب و چهارشنبه‌سوری از دیگر اقدامات پیشگیرانه سازمان در خصوص کاهش حوادث است.

حیاتی، از والدین خواست در این ایام از فرزندان خود مراقبت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: نیرو‌های ستادی در حوزه پیشگیری سازمان آمادگی لازم برای ارائه به مشاوره‌های ایمنی، بازدید از مراکز اسکان، اماکن تجمعی و عمومی و... را دارند.

حیاتی تاکید کرد: به شهروندان توصیه می‌شود ضمن مراقبت از کودکان و نوجوانان وعدم حضور در محل‌های شلوغ و غیرایمن، خاموش کننده‌های دستی را در منزل و محل کار و در خودرو به صورت آماده و در دسترس داشته باشند تا در صورت نیاز بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.