رتبه دوم خراسان جنوبی در تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی/ طرح کتابخانه گردی اجرا شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: استان رتبه دوم را در کشور از حیث تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی در اختیار دارد.

حاجی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: طرح کتابخانه‌گردی به مناسبت بیستمین سالروز تأسیس این نهاد در ۷۲ کتابخانه عمومی استان اجرا شد که در آن مردم و مسئولان با حضور در کتابخانه‌های مناطق شهری و روستایی از نزدیک با فعالیت‌ها و خدمات متنوع و تخصصی کتابخانه‌ها آشنا شدند.

او افزود: در حاشیه بازدید از کتابخانه‌ها و گفتگو با کتابداران، آن دسته از مسئولان، دانش‌آموزان، دانشجویان و آحاد مردم که علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی هستند به صورت رایگان به عضویت این نهاد فرهنگی در می‌آیند.

حاجی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد جمعیت استان در کتابخانه‌های عمومی عضو هستند اظهار کرد: در این زمینه خراسان جنوبی بر اساس جمعیت رتبه دوم کشور را دارد و در پایان سال با اجرای طرح کتابخانه‌گردی، تعداد اعضا افزایش خواهد یافت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی شمار اعضای کتابخانه‌های استان را ۷۰ هزار و ۹۷۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: مدت عضویت در کتابخانه‌ها سالانه است و در پایان دوره یک ساله در صورت درخواست کاربر تمدید می‌شود.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: اکنون ۸۴ کتابخانه در استان فعال است که از این تعداد یک کتابخانه مستقل، ۱۱ مورد مشارکتی و ۷۲ کتابخانه مستقیم زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی هستند و از کتابخانه‌های نهادی نیز ۲ کتابخانه سیار، ۲۸ مورد روستایی و ۵۴ کتابخانه شهری است.

حاجی با بیان اینکه ۴۵ خدمت در کتابخانه‌های استان به مردم ارائه می‌شود تصریح کرد: جست و جوی کتاب از طریق سامانه‌های تحت وب، سالن‌های مجهز، پیک و روز کتاب، بخش‌های مختلف نابینایان و کم بینایان، بخش‌های کودک و نوجوان، بخش مرجع، نسخ خطی، استان‌شناسی و نشریات از جمله این خدمات است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی عنوان کرد: برگزاری برنامه‌های ویژه در بخش کودک، مسابقه نقاشی، طراحی چهره کودکان، درختکاری، نشست‌های کتاب‌خوان و کارگاه‌های آموزشی از جمله برنامه‌هایی است که در حاشیه طرح ملی کتابخانه‌گردی در کتابخانه‌های عمومی استان اجرا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار