با وجود تملک زمین؛

اعتبار به کتابخانه مرکزی بیرجند نرسیده است

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: با وجود اینکه زمین کتابخانه مرکزی بیرجند تملک شده، اعتبار ساخت آن تخصیص نیافته است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: اکنون ۱۰ درصد جمعیت استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که در این زمینه خراسان جنوبی رتبه دوم کشور را دارد.

او زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان را ۲۳ هزار و ۶۹۷ مترمربع اعلام کرد و افزود: سرانه زیربنا ۳.۸ درصد به ازای هر ۱۰۰ نفر است که پیش‌بینی شده تا افق ۱۴۰۴ به هشت متر برسد.

حاجی با اشاره به نیاز استان به احداث کتابخانه مرکزی اظهار کرد: ساخت این کتابخانه نیاز به ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار دارد که در صورت تخصیص نیافتن، زمین آن برگشت داده خواهد شد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی ادامه داد: کتابخانه مرکزی به عنوان بزرگترین طرح فرهنگی استان بعد از ۱۲ سال پیگیری پارسال زمینی به مساحت ۹ هزار و ۱۵۲ مترمربع به مبلغ ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از راه و شهرسازی تملک کرد، اما هنوز اعتبار مورد نیاز برای شروع عملیات اجرایی تخصیص نیافته است.

او عنوان کرد: با توجه به اینکه مدت ساخت این طرح ۲ ساله در نظر گرفته شده است در صورت اختصاص نیافتن اعتبار و آغاز نشدن طرح، زمین از طرف راه و شهرسازی پس گرفته می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار