تدوین طرح‌های سرمایه‌گذاری ایدرو برای مشارکت بخش خصوصی

­رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع از تدوین طرح‌های سرمایه‌گذاری ایدرو برای مشارکت بخش غیردولتی و خصوصی با هدف رشد اقتصادی در کشور خبر داد.

بابک احمدی رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) به عنوان پیشران توسعه صنعتی کشور با شروع برنامه هفتم قرار است نقش پررنگ‌تری در این زمینه ایفا کند.

وی افزود: این سازمان با اولویت بندی طرح‌های نیمه تمام و تعریف طرح‌های ایجادی یا توسعه‌ای متناسب با ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری صنعتی و آمایش سرزمینی، مجموعه‌ای از طرح‌های سرمایه‌گذاری را برای مشارکت بخش غیردولتی و خصوصی آماده کرده است.

وی با اشاره به هدفگ‌ذاری متوسط رشد اقتصادی سالانه کشور در طول برنامه هفتم توسعه به میزان ۸ درصد، افزود: ۳۵ درصد از رشد اقتصادی سالانه (به میزان ۲/۸ درصد) از محل رشد بهره‌وری همه عوامل تولید و تحقق بخش قابل توجهی از آن منوط به انجام سرمایه‌گذاری‌های جدید است.

احمدی افزود: با توجه به اینکه روند سرمایه‌گذاری در کشور در سال‌های گذشته روند کاهشی بوده و از طرفی روند تشکیل سرمایه ثابت خالص هم در سال‌های اخیر منفی بوده است، لذا سازمان‌های توسعه‌ای همچون سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) به نیابت از دولت، تلاش می‌کنند بخشی از تحقق این رشد اقتصادی را به عهده گیرند.

رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران همچنین از رونمایی کتاب فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایدرو در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ماموریت‌ها و عملکرد ایدرو، رویکرد انتخاب طرح‌ها و روش اخذ تایید از مراجع مختلف و طرح‌های سرمایه‌گذاری در حال اجرا، آماده اجرا و در مرحله بررسی مقدماتی از فصل‌های این کتاب است.

برچسب ها: ایدرو ، بخش خصوصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار