حمل و نقل عمومی در سالروز میلاد امام زمان (عج) در شهر مشهد رایگان است

سرویس دهی ناوگان اتوبوسرانی و قطار شهری شهرداری مشهد امروز ششم اسفندماه به مناسبت میلاد حضرت مهدی(عج) رایگان و صلواتی است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری شهرداری مشهد گفت: براساس مصوبه شورای شهر مشهد سرویس‌دهی خطوط یکم و دوم مترو امروز رایگان است.

بهرام نکاحی افزود: زائران و مجاوران حرم رضوی از ساعت هفت تا ٢٢ می توانند از سرویس دهی رایگان این ناوگان بهره مند شوند.

سرویس‌دهی رایگان ناوگان اتوبوسرانی در خطوط منتهی به حرم مطهر رضوی

سرپرست سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد نیز گفت: سرویس دهی ناوگان اتوبوسرانی امروز و همزمان با سالروز ولادت حضرت قائم(عج) در خطوط منتهی و عبوری از حرم مطهر رضوی صلواتی و رایگان است.

محمد غلامی افزود: از این رو سرویس‌دهی به زائران و مجاوران در خطوط یک و سه بی آرتی(تندرو) و ۱۲، ۵۰، ۶۲، ۸۲، ۸۶ و ۲۱۰ به ‌صورت صلواتی انجام می‌شود.

خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.

عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضا شهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.

اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهور وقت به مشهد، این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی پیوند خورد و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهره‌برداری شد

٩٠٠ هزار جا به جایی و سفر درون شهری روزانه شهروندان مشهدی با هزار و ٧٣٠ دستگاه اتوبوس و مینی بوس ناوگان اتوبوسرانی این شهر انجام می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار