معاون دادگستری خراسان رضوی:

رویکرد شعب قضایی ویژه انتخابات پیشگیرانه است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: شعب ویژه انتخابات از چهارماه گذشته در استان تشکیل شده و رویکرد دستگاه قضا در این حوزه پیشگیرانه است.

امیر مرتضوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: برای تخلفات انتخاباتی ابتدا تذکر داده می‌شود و اگر به آن‌ها توجه نشود، ناگزیر از تشکیل و رسیدگی به پرونده قضایی هستیم.

او افزود: تاکنون پرونده‌ای برای موضوع تخلفات انتخاباتی در استان خراسان رضوی تشکیل نشده، اما افزون بر ۱۰ تذکر در این زمینه دادن شده که حتی برخی از آن‌ها منجر به جابه‌جایی افرادی شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: فعالان در عرصه انتخابات دقت داشته باشند تا گرفتار تبلیغات غیر مجاز و خلاف شأن و اخلاق نشوند و در حوزه رفتار‌های مجرمانه هم تبلیغات منجر به تهدید و توهین و تهمت و نشر اکاذیب نشود.

مرتضوی بیان کرد: اخلاق محوری و عدالت محوری رویکرد اصلی در این استان است، دستگاه قضایی از ابتدا با قدرت و جدیت در این حوزه ورود کرده است.

او تصریح کرد: در استان ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات جرایم انتخاباتی تشکیل شده است و بنا شده در هر دستگاه یک کمیته پیشگیری تشکیل شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی تاکید کرد: با تشکیل این کمیته‌ها در شهرستان‌های خراسان رضوی، دستگاه‌ها به موقع توجیه شده‌اند، علاوه بر این کمیته فضای مجازی در مرکز استان تشکیل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار