نخستین کارگروه مدیریت شهری و بخش خصوصی در مشهد تشکیل شد

مسئول دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: نخستین کارگروه تخصصی مدیریت شهری و بخش خصوصی در مشهد ایجاد شد تا فعالان بخش خصوصی و بخش تعاونی به مدد مدیریت شهری در حوزه های مختلف بشتابند.

علی اکبر لبافی مسئول دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: تشکیل این کارگروه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با حضور استاندار خراسان رضوی تصویب شد که اهداف و ماموریت‌های آن در هشت بند تعیین شده است.

او افزود: در نشست‌هایی که دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی با مدیران شهرداری مشهد برگزار شده بود، این موضوع مطرح بود که توسعه شهری با توجه به پراکندگی شهر و تنوع مسائلی که در آن وجود دارد، نیاز به همسویی بخش خصوصی و بخش تعاونی دارد.

مسئول دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی ادامه داد: مسائل زیادی در این نشست‌ها مطرح و نتایج متعددی از آن استخراج شد که برآیند آن لزوم همگرایی مدیریت شهری با بخش خصوصی و بخش تعاونی در حوزه جذب سرمایه گذاری و مشارکت در پروژه‌های شهری بود.

لبافی بیان کرد: شهرداری وظایف مختلفی دارد که عمده مسائل مرتبط با آن‌ها در کمیسیون‌های اتاق بازرگانی توسط فعالان و صاحب نظران بخش خصوصی مطرح شده و مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

او تصریح کرد: نتیجه کلی از برگزاری نشست‌ها با مدیران شهری در دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی آن بود که یک سیاستگذاری در خصوص فرآیند توسعه اقتصادی مشهد با رویکرد بخش خصوصی و بخش تعاونی بوجود آید که منتج به شناسایی ظرفیت‌ها و ایجاد بستر‌های لازم برای افزایش مشارکت بخش خصوصی در عمران شهری و در مجموع تقویت اقتصاد شهری شود.

مسئول دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی با اشاره به اهداف هشت بندی کارگروه تخصصی مدیریت شهری و بخش خصوصی در مشهد تاکید کرد: ارتقای دانش و مهارت در حوزه شهری، بهره مندی از ظرفیت‌های ملی و بین المللی شهر مشهد در توسعه پایدار شهری، برندسازی شهر با حفظ و ارتقای فرهنگ و معیار‌های معنوی شهر مشهد، توسعه همکاری‌ها در امور و خدمات زیارتی، گردشگری، فنی و مهندسی؛ ظرفیت سازی و توسعه آموزش و پژوهش با هدف ارتقای دانش و مهارت، هم اندیشی در استانداردسازی رویه‌های اجرایی توسعه پایدار شهری از جمله محور‌های کارگروه «مدیریت شهری و بخش خصوصی» است.

لبافی اظهار کرد: با رویکرد جدیدی که شهرداری مشهد در پیش گرفته و پیشنهاد تشکیل کارگروه تخصصی مدیریت شهری و بخش خصوصی را داده است، به نظر می‌رسد می‌توان هم افزایی لازم را بین این سه بخش برای توسعه پایدار شهری بوجود آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار