طرح محله برتر برای نخستین‌بار در مشهد عملیاتی شد

شهردار منطقه یک مشهد گفت: طرح انتخاب محله برتر در این کلانشهر برای نخستین بار با هدف تقویت روحیه و رویکرد مشارکت هرچه بیشتر شهروندان برای حل مشکلات شهری و همراهی با مدیریت شهری در منطقه یک شهرداری مشهد عملیاتی شد.

جواد مسلم شهردار منطقه یک مشهد گفت: امسال برای نخستین بار در مشهد در سطح منطقه یک، طرح انتخاب محله برتر آغاز شد که با مشارکت و همراهی شورا‌های اجتماعی محلات، شهروندان و همچنین کارشناسان و متخصصان حوزه‌های مختلف در مجموع ۲۲ شاخص برای شناسایی محله برتر گردآوری شد.

او افزود: با اجرای این طرح تلاش شد تا مشارکت هر چه بیشتر شهروندان با مجموعه مدیریت شهری برقرار شود و بتوان از کمک مردم در حل مشکلات استفاده کرد تا شهروندان مشهدی در جریان مشکلات شهرداری در به روز نگه داشتن و نگهداری شهرشان و همچنین ارایه خدمات گوناگون قرار گیرند.

شهردار منطقه یک مشهد در خصوص ۲۲ شاخص تعیین شده برای انتخاب محله برتر، ادامه داد: از مهم‌ترین معیار‌های در نظرگرفته شده اخلاق مداری، اعتقاد به باور‌های عمومی شهروندان، ارزش‌های اجتماعی، قانون شناسی و قانون مندی، رعایت ضوابط شهرداری، مشارکت جویی، مشارکت پذیری و شرکت در طرح‌های شهرداری بوده است.

مسلم بیان کرد: منطقه یک شهرداری مشهد دارای ۱۰ محله و ۱۰ شورای اجتماعی محله است که از جمله آن می‌توان به محله «ارشاد، گوهرشاد، سعد آباد، کلاهدوز، آبکوه، فلسطین، راهنمایی، سجاد، احمدآباد و کوی دکتری» اشاره کرد.

او تصریح کرد: شاخص‌های این ۱۰ محله با هماهنگی شورای اجتماعی محلات بررسی شد و با وزن دهی شاخص‌ها، اعداد و ارقام به دست آمده، محله «راهنمایی» به عنوان محله برتر معرفی و شناسایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.