۲۱۰ میلیارد تومان، اعتبار اجرای فیبر نوری در بیرجند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: در صورت تصویب اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند، این طرح با اعتبار ۲۱۰ میلیارد تومان اجرایی می‌شود.

بهی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: امروز اجرایی شدن طرح فیبر نوری مرکز خراسان‌جنوبی با همکاری شهرداری بیرجند در صحن شواری شهر برای تصویب مطرح می‌شود.

او با بیان این که در صورت تصویب این طرح در شورای شهر بیرجند به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود افزود: مجری این طرح شرکت شاتل در مرکز خراسان جنوبی است.

بهی از تعیین تکلیف اجرای طرح فیبر نوری در بقیه نقاط استان نیز در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اظهار کرد: اعتبار اجرای طرح فیبر نوری بیرجند ۲۱۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در ادامه به بهره مندی ۳۲۴ روستای استان از شبکه ملی اطلاعات در دولت سیزدهم اشاره کرد و ادامه داد: برای بهره مندی این روستا‌ها از شبکه ملی اطلاعات ۶۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.


بیشتر بخوانید


به گفته او از هفته دولت تا دهه مبارک فجر نیز ۶۰ روستای استان با هزینه کرد ۱۳۴ میلیارد تومان از شبکه ملی اطلاعات بهره‌مند شده اند.

بهی با بیان این اکنون ۸۱ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند تصریح کرد: ۹۶ درصد روستا‌های ۲۰ خانوار امکان مکالمه تلفنی را دارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی عنوان کرد: همچنین در تلاشیم تا بقیه نقاط استان نیز از شبکه ملی اطلاعات بهره‌مند شوند.

او از در دست اجرا بودن ۱۰ تا ۱۵ سایت جدید نیز برای بهره مندی روستا‌ها خراسان جنوبی از شبکه ملی اطلاعات خبر داد و اظهار کرد: طی چند ماه آینده نیز این نقاط روستایی از شبکه ملی اطلاعات بهره مند می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار