آمریکا تا پایان سال ۲۰۲۴ ماهانه ۸۰ هزار مهمات تولید خواهد کرد

رئیس بخش مهمات ارتش آمریکا از تولید ۸۰ هزار مهمات تا پایان سال ۲۰۲۴ با هدف تامین مهمات اوکراین خبر داد.

داگ بوش گفت قرار است تولید ماهانه گلوله‌های ۱۵۵ میلی متری در آمریکا از ۲۸ هزار گلوله در اکتبر ۲۰۲۳ به ۳۷ هزار در آوریل ۲۰۲۴ و ۶۰ هزار در ماه اکتبر افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری پراودا، وی افزود: این برعهده آمریکایی‌ها باقی می‌ماند که مهمات مورد نیاز اوکراین را تامین کنند. یک کارخانه جدید در حال حاضر در تگزاس ساخته می‌شود، جایی که مهمات مورد نیاز اوکراینی‌ها با استفاده از فناوری‌های جدیدی که قبلاً در ایالات متحده استفاده نشده بود ساخته می‌شود. 

به گفته بوش، آن‌ها دیگر گلوله‌هایی با کالیبر کوچکتر تولید نخواهند کرد، زیرا ظاهراً اوکراین به اندازه کافی از آن‌ها را دارد.

بلوک نظامی ناتو اخیرا اعلام کرد که قرارداد‌هایی به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار برای خرید صد‌ها هزار گلوله توپخانه به جای گلوله‌های ارسال شده به اوکراین امضا کرده است. با این حال، این قرارداد‌ها تنها بخشی از مهماتی را جبران می‌کند که به اوکراین ارسال شده است.

یک مقام ناتو به رویترز گفت که این توافقنامه‌ها شامل حدود ۲۲۰۰۰۰ گلوله توپ ۱۵۵ میلی متری است که در پایان سال ۲۰۲۵ تحویل داده می‌شود. این مقام خریداران را بلژیک، لیتوانی و اسپانیا و شرکت‌های تسلیحاتی درگیر در این معامله را Junghans Microtec آلمان و Nexter فرانسه معرفی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار