خطر برف و کولاک در ارتفاعات استان همدان برای کوهنوردان

رئیس هیات کوهنوردی و صعود‌های ورزشی همدان گفت: کوهنوردان این استان مراقب کولاک شدید در ارتفاعات طی روز‌های آینده باشند.

رضوان سلماسی گفت: جریان‌های جوی نشان از وقوع کولاک در نقاط کوهستانی همدان دارد و این وضعیت برای هر کوهنوردی خطرآفرین است.

او گفت: کولاک علاوه بر اینکه دید کوهنوردان را محدود می‌کند، تعادل در مسیر صعود را برهم زده و چه بسا موجب سقوط و حوادث ناگوار شود.

رئیس هیات کوهنوردی و صعود‌های ورزشی همدان گفت: کوهنوردان با توجه به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر هشدار زرد و وقوع کولاک، از هرگونه صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

سلماسی گفت: تمامی نقاط کوهستانی و برف گیر این استان به خصوص ارتفاعات مستعد وزش باد شدید و کولاک هستند و این وضعیت برای هرگونه کوهنوردی خطرساز است.

او گفت: وزش شدید باد باتوجه به بارش برف در روز‌های اخیر موجب پوشش مسیر‌های مشخص برای صعود کوهنوردان شده و چه بسا باعث گمراهی و انحراف از مسیر اصلی می‌شود.

رئیس هیات کوهنوردی و صعود‌های ورزشی همدان با اشاره به اینکه اغلب حوادث کوهنوردی در فصل زمستان و باتوجه به سختی صعود روی می‌دهد، گفت: هرگونه صعود در ایام زمستان باید با اطلاع از وضعیت جوی هواشناسی باشد و از کوهنوردان می‌خواهیم در این شرایط به ارتفاعات نروند.

همدان از استان‌های مقصد صعود گروه‌های کوهنوردی کشور به شمار می‌رود و به طور میانگین هر هفته صد‌ها کوهنورد به قلل مرتفع به ویژه الوند صعود می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.