صعود گروه کوهنوردی شهدای روستای تکه به قله دماوند

به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین و بزرگداشت دومین کنگره ۸ هزار شهید استان همدان گروه کوهنوردی ۵ نفره شهدای روستای تکه به قله دماوند صعود کردند.

مسئول گروه کوهنوردی شهدای روستای تکه نهاوند با اشاره به اینکه این برنامه همچنین به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روستای تکه برگزار شد، گفت: گروه پنج نفره شهدای روستای تکه این مسیر را تا رسیدن به قله دماوند در مدت ۵ ساعت طی کردند و پرچم جمهوری اسلامی و بنر نوشته و پرچم مشکی یا حسین (ع) را در قله دماوند برافراشته کردند.

او گفت: گروه کوهنوردی شهدای روستای تکه تاکنون بسیاری از قله‌های ایران از جمله الوند، گرو، بینالود و دیگر ارتفاعات را فتح کرده اند.

مسئول گروه کوهنوردی شهدای روستای تکه نهاوند گفت: افتخار می‌کنم که روستای تکه دارای ۳ شهید به نام‌های سردار شهید حیدر سهرابی، الله مرادنادری شهید ورزش و رسانه و علی پیرزادی شهید بسیجی است و این صعود را به افتخار دومین کنگره ۸۰۰۰شهید استان همدان در مدت ۵ ساعت انجام دادیم.

زرینی گفت: برای بسیاری از کوهنوردان ایرانی و خارجی صعود به کوه و قله مرتفع دماوند هدف بسیار بزرگ و شیرینی است که همین دلیل باعث صعود بسیاری از هموطنان و حتی کوهنوردان توریست و گروه کوهنوردی شهدای روستای تکه به این قله می‌شود.

او گفت: برای صعود به قله دماوند ۱۶ مسیر وجود دارد که البته خیلی از آن‌ها مسیر‌های فرعی هستند و چند مسیر اصلی برای صعود به قله وجود دارد که شامل مسیرجنوبی، شمالی، وشمال شرقی است که این مسیر فنی‌ترین مسیر صعود شناخته می‌شود که با سنگی بودن مسیر و در ارتفاع ۵۱۰۰ متری، گذر از مسیر آبگرم و معدن به سمت قله صعود کردیم و در دو ارتفاع ۴۰۰۰ متری و ۵۱۰۰ متری شرایط چادر زدن مهیا است و می‌توان شب را در آن نقاط سپری کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار