طرح مسجد پایگاه قرآنی در ۸۳ کانون خراسان جنوبی اجرا شد

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: طرح مسجد پایگاه قرآن از ابتدای امسال در استان اجرا شد و تاکنون ۸۳ کانون فرهنگی هنری این برنامه عملیاتی شده است.

حجت‌الاسلام محقی گفت: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص اینکه مساجد باید به پایگاه قرآنی تبدیل شوند، طرح مسجد پایگاه قرآنی در سطح مساجد استان اجرا شد.

وی بیان کرد: ترویج فعالیت‌های قرآنی، اُنس جوانان و نوجوانان با قرآن، ترویج معارف قرآنی، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن از اهداف اجرای این طرح است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی، استعدادیابی قرآنی و هدایت نوجوانان و جوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی همچون کلاس‌های قرآنی، محافل سنتی قرآنی و طرح تلاوت نور اجرا می‌شود.

وی از اعلام آمادگی بیش از ۵۰ قاری استان در اجرای طرح مسجد پایگاه قرآنی خبر داد و گفت: در این طرح به صورت هفتگی محافل قرآنی و تلاوت مجلسی قرآن در مساجد برگزار می‌شود.

محقی با بیان اینکه جلسات تلاوت قرآن هر هفته برای عموم است عنوان کرد: کانون‌های مجری طرح باید اطلاعات مربوط به برگزاری این دوره‌ها را در سامانه بچه‌های مسجد به ثبت برسانند.

وی همچنین از تولید هشت مستند قرآنی کوتاه از فعالیت‌های پایگاه قرآنی مستقر در کانون‌های مساجد استان خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده از سوی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور این مستندات از رسانه ملی پخش می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه مستندات تهیه شده از مساجد مجری طرح مسجد پایگاه قرآن از شبکه استانی نیز پخش می‌شود ادامه داد: درصدد هستیم این طرح در تمامی مساجد استان اجرا شود چراکه در مساجد مجری طرح با استقبال چشمگیر جوانان و نوجوانان مواجه شده‌ایم.

وی از تهیه مستند اذان نیز خبر داد و گفت: این مستند با اجرای موذن "محمدباقر نجاتی" عضو کانون فرهنگی هنری حضرت حجت (عج) بیرجند تهیه و در امامزاده حسین ابن موسی الکاظم (ع) شهرستان طبس ضبط شده که در مرحله تدوین است.

اکنون ۸۰۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد خراسان جنوبی فعال است.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار