ساخت نیروگاه خورشیدی در نهبندان کلید خورد

عملیات ساخت نیروگاه خورشیدی در نهبندان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی آغاز شد.

نخعی نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در  آیین عملیات ساخت نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در روستای سید مراد نهبندان از قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق از سوی بخش خصوصی خبر داد و گفت: امیدواریم احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی سنگ بنای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر شود و خراسان جنوبی را به قطب‌های تولید انرژی‌های تجدید پذیر تبدیل خواهد کرد.

او با انتقاد از قطع و سهمیه بندی برق برای چاه‌های کشاورزی افزود: دولت در موضوع مدیریت برق چاه‌های کشاورزی، این استان را متفاوت ببیند چرا که در خراسان جنوبی تولید برق از مصرف بیشتر است.

جعفری سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری از در دست اجرا بودن تولید ۲۰۵ مگاوات برق از انرژی‌های تجدیدپذیر در برنامه هفتم در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: تاکنون ۵۹ مگاوات در مرحله تزریق است که در شهرستان نهبندان ۱۱۰ مگاوات برق خورشیدی تولید خواهد شد.


بیشتر بخوانید


مرادی سرپرست فرمانداری نهبندان هم گفت: هم اکنون در شهرستان نهبندان به وسیله نیروگاه کوچک مقیاس ۱۹۰ کیلووات برق تولید می‌شود.

سرمایه گذاری طرح ساخت نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی ۳۰۰ میلیارد تومان است که با تولید ۱۰ مگاوات برق به صنعت برق و گاز کشور کمک خواهد کرد.

تولید این نیروگاه ۲۲.۵ میلیون کیلووات ساعت معادل مصرف ۱۱۲ هزار خانوار در ماه است که ۵۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.